اخبار ارز دیجیتال

Minecraft، GTA همچنان ممکن است لحن بلاک چین را تغییر دهد: GameFi exec


به گزارش پایگاه خبری ارز دیجیتال موبو ارز،

همه چیز می تواند تنها با یک داستان موفقیت Web3 شروع شود.

چندین استودیو اصلی بازی به طور قابل توجهی از یکپارچه سازی فناوری بلاک چین عقب نشینی کرده اند، اما سه مدیر بازی های بلاک چین می گویند که تغییر مسیر تنها موضوع زمان است.

جولای گذشته، استودیوی Mojang توسعه دهنده Minecraft ممنوعیت NFT و فناوری بلاک چین را اعلام کرد.

تا ماه نوامبر، Rockstar Games وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کرد و تصریح کرد که سرورهای Grand Theft Auto V که توسط طرفداران اداره می‌شوند، نمی‌توانند از دارایی‌های رمزنگاری، به ویژه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده کنند.

با این حال، والتر لی، رهبر رشد بازی های BNB Chain، استدلال کرد که این ممنوعیت بیشتر به فعالیت NFT مربوط می شود تا فناوری بلاک چین به طور کلی، و اضافه کرد که “قوانین بیشتری برای اطمینان از ایمنی بازیکنان مورد نیاز است.” و استودیوهای جریان اصلی دریافت خواهند کرد. به تکنولوژی استفاده می شود.

او گفت: «به دلیل عدم آموزش و مقررات در مورد Web3، برخی از کاربران و کسب‌وکارها نسبت به مزایا و کلاهبرداری‌های اغلب مرتبط با Web3 تردید دارند.

استودیو موجانگ اختلاف بر سر برخی از ادغام‌های NFT شخص ثالث، تجارت شستشوی NFT و مسائل مربوط به مالکیت دیجیتال را به عنوان دلایل ممنوعیت ذکر کرد.

لی معتقد است که تقاضای بازیکن در نهایت بر فناوری بلاک چین برای بازی های اصلی تأثیر می گذارد.

همانطور که گفته شد، برخی از علاقه مندان به بازی رابطه عشق و نفرت با کریپتو دارند، به خصوص زمانی که NFT ها درگیر هستند.

غول بازی سازی فرانسوی Ubisoft Entertainment سال گذشته پس از واکنش شدید بازیکنان مجبور شد از برنامه های خود برای ادغام NFT در بازی های خود عقب نشینی کند.

یک نظرسنجی در اکتبر ۲۰۲۲ توسط Coda Lab ارائه‌دهنده سرگرمی‌های بلاک چین نشان داد که اگرچه گیمرهای سنتی طرفدار ارزهای دیجیتال یا به طور کلی NFT نیستند، به نظر می‌رسد به NFT‌های مورد استفاده در بازی‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۲۲، میانگین درک NFT در بازی ها. منبع: Coda Labs

لی گفت: «با افزایش تقاضا از سوی بازیکنان برای ادغام بلاک چین، آنها احتمالاً در سیاست‌های خود تجدید نظر خواهند کرد.

گرانت هزلی، مدیر اجرایی فعلی توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل و وب ۳ Wagyu Games، در صحبت با کوین تلگراف، معتقد است که تنها به یک داستان موفقیت نیاز دارد تا بتواند جریان اصلی را بپذیرد.

استودیوهای AAA زمانی که شروع به واگذاری سهم واقعی از بازار به بازی‌های Web3 کنند، نظر خود را تغییر خواهند داد.

هزلی گفت که عدم تمایل جریان اصلی به پذیرش به این دلیل است که می‌ترسند مدل کسب‌وکار فعلی «مصرف‌کنندگانی که به شدت برای سرگرمی پرداخت می‌کنند» را تضعیف کند.

هازلی گفت: “آنها در حال حاضر کارهای بزرگی انجام می دهند، مانند بازار بازی های موبایل بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار و در حال افزایش است.”

«اگر می‌توانید بازی‌هایی را در حال ایجاد کنید و بدون تغییر مدل، سودآور باقی بمانید، چرا باید چیزی نوآورانه را در نظر بگیرید که می‌تواند تأثیر ماندگاری بر پایه مصرف‌کننده شما داشته باشد؟»

جاستین هولوگ، مدیر ارشد استودیو در استودیوی Immutable Games، دیدگاه مشابهی را به اشتراک گذاشت و اشاره کرد که NFTها و ارزهای دیجیتال برای پذیرش جریان اصلی جذاب نیستند زیرا اساساً مالکیت دارایی های دیجیتال را از شرکت ها به بازیکنان منتقل می کنند.

مربوط: سرمایه گذار می گوید فناوری بلاک چین هنوز تا رسیدن به لیگ های بزرگ ورزش های الکترونیکی فاصله زیادی دارد

او گفت: “GTA V به سودآورترین محصول سرگرمی در تمام دوران تبدیل شده است. بر کسی پوشیده نیست که بخش قابل توجهی از این سود از طریق تراکنش های کوچک از جمله ارز درون بازی به دست می آید.”

او افزود: “مایکروسافت تراکنش های خرد را نیز در Minecraft معرفی کرده است. قابل درک است که هر دو شرکت می خواهند به دلایل مالی کنترل خود را بر اقتصاد درون بازی حفظ کنند.”

طبق گزارش سال ۲۰۲۰ شرکت تحقیقات بازار Junpier Research، لوت‌باکس‌ها و سایر ویژگی‌های مرتبط با تراکنش‌های خرد تا سال ۲۰۲۵ ۲۰ میلیارد دلار برای شرکت‌های بازی به ارمغان خواهند آورد.

پیش بینی می شود که لوت باکس ها و سایر تراکنش های خرد تا سال ۲۰۲۵ ۲۰ میلیارد دلار درآمد برای شرکت های بازی ایجاد کنند. منبع: Juniper Research

هالوگ گفت: «در هر صورت، این حتی می‌تواند به این صورت تفسیر شود که هر دو شرکت تصدیق می‌کنند که NFTها و ارزهای دیجیتال دارایی‌های با ارزشی در دنیای واقعی هستند که به طور بالقوه می‌توانند مدل‌های تجاری آن‌ها را تهدید کنند.»

او معتقد است “پتانسیل خاصی” برای استودیوهای جریان اصلی وجود دارد تا فناوری بلاک چین را بپذیرند، اما “چیزی مانند افزودن پشتیبانی از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت برای بازی‌ها و خدمات می‌تواند شروع شود. من فکر می‌کنم این احتمال بسیار زیاد است.



نویسنده: Stephen Katte

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا