ایجاد جوامع و تضمین موفقیت NFT: بینش برای هنرمندان
به گزارش پایگاه خبری ارز دیجیتال موبو ارز،
جامعه سازی در فضای هنری که به سرعت در حال تغییر است، به ویژه با ظهور NFT ها بیش از هر زمان دیگری مهم است.
اهمیت ایجاد جامعه را نمی توان در دنیای هنر که به سرعت در حال تغییر است که توسط فناوری و تکثیر توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در دو سال گذشته هدایت می شود، دست کم گرفت. مخاطبان دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی هستند، در حالی که جوامع گروهی از مردم هستند که برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند.
مگنوس لش، اقتصاددان بازار هنر و دانشگاهی، اهمیت جوامع و شبکهها را برای هنرمندان مورد مطالعه قرار داده است.
لش دارای مدرک Ph.D. او دکترای اقتصاد دارد و در دانشگاه سنت گالن، دانشکده اقتصاد لندن و هاروارد تحصیل کرده است. او علاوه بر سخنرانی در دانشگاه ییل، چندین نشریه در زمینه اقتصاد دنیای هنر تولید کرد. او در مجلات دانشگاهی و نشریات مهمی مانند وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و Vanity Fair ظاهر شده است.
رش اخیراً در مورد آخرین کتاب خود با Cointelegraph صحبت کرده است. نحوه ایجاد و فروش NFT – راهنمای هر هنرمنداهمیت ایجاد جوامع معنادار برای هنرمندان و چگونگی ایجاد و فروش NFT های سازگار با آثار هنری را بررسی می کند.
کوین تلگراف: دکتر رش، جامعه سازی برای هنرمندان در دنیای هنر امروزی که به سرعت در حال تغییر است چقدر اهمیت دارد؟
مگنوس لش: جوامع در دنیای هنر برای موفقیت یک هنرمند مهم هستند، اما حضور در جامعه مناسب از اهمیت بیشتری برخوردار است. تاثیر آن بر موفقیت را ارزیابی کنید. نتایج شگفت انگیز بود. ۹۹.۹ درصد از جوامع هنرمندان تأثیر مثبتی بر حرفه آنها نداشته اند.
این جوامع (من آنها را “شبکه های جزیره” می نامم) از موزه ها، گالری ها، هنرمندان هم سطح شما، طرفداران یا حامیان شما تشکیل شده اند. در حالی که این گروه ها منطقی هستند، اما هرگز تاثیری بر سطح بالای بازار ندارند. هدف هر هنرمند موفقی باید بخشی از آن باشد. من آن را “مکان مقدس” می نامم.
CT: برخی از راهبردهای کلیدی هنرمندان برای استفاده مناسب از این جامعه که شما آن را “زمین مقدس” می نامید چیست؟
آقای: طبق تحقیقات من، دنیای هنر یک تجارت مردمی است. چه کسی را می شناسید مهمتر از چیزی است که می سازید. در غیاب معیارهای عینی برای تعریف “هنر خوب”، شبکه وارد عمل می شود تا مشخص کند چه چیزی هنر خوب است و چه چیزی نیست. به همین دلیل است که شبکه بسیار مهم است.
برای هنرمندان، این به معنای صرف نکردن تمام وقت خود در استودیو است. بیرون بروید و با افراد مناسب ملاقات کنید، افرادی که در بهترین حالت بخشی از سرزمین مقدس هستند. برندسازی، بازاریابی و خود تبلیغی جزء لاینفک موفقیت آنها هستند و مهمتر از هنر هستند.
CT: رسانههای اجتماعی و پلتفرمهای دیجیتال چه نقشی در کمک به هنرمندان در ارتباط با مخاطبان و تقویت حس اجتماعی دارند؟
آقای: رسانه های اجتماعی مرتبط ترین ابزار بازاریابی برای هنرمندان است. بیشتر گالریها بخشی از شبکه جزیره هستند و پس از چند سال تعطیل میشوند، بنابراین نمیتوانند به گالریها اجازه کار را بدهند. در واقع، یک سوم گالریها اصلاً سودآور نیستند.
قدم گذاشتن در محوطه مقدس دشوار است زیرا هر سال فقط چند مکان وجود دارد. به همین دلیل است که ساختن یک برند برای یک هنرمند بسیار مهم است. ساده ترین راه برای انجام این کار از طریق شبکه های اجتماعی است. ۴۵ درصد از خریداران آثار هنری، رسانه های اجتماعی را مهم ترین کانال برای کشف و یافتن هنرمندان می دانند. دسترسی به گالری آفلاین تنها در مرحله دوم قرار دارد. من استدلال می کنم که هر هنرمندی که به طور جدی در دنیای هنر آن را بسازد به اینستاگرام نیاز دارد.
CT: آیا این با افزایش NFT ها تغییر کرده است؟
آقای: اصلا. پروژه NFT به هنرمندان این امکان را می داد تا بدون پشتیبانی گالری، آنچه را که برای خلق نیاز دارند بیاموزند. دیدیم که مهمترین رکن هر پروژه NFT جامعه است. پروژه های شکست خورده جامعه را به عنوان یک «مخاطب» به اشتباه تعبیر می کنند.
مخاطبان در شبکه های اجتماعی عبارتند از: جامعه یک دایره به هم پیوسته است، یک گروه فعال و نزدیک از مردم که برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنند. آنها میتوانند در رسانههای اجتماعی گرد هم آیند، اما خیلی بیشتر از این است. ساختن یک جامعه در مورد ایجاد گروهی وفادار از اعضایی است که بر ایدههای یک هنرمند میایستند. ما به آینده ای معتقدیم که در آن هنرمندان به جامعه رای بدهند، به آنها اجازه دهند در پروژه ها شرکت کنند و ایده ها و دارایی ها را تبادل کنند. این با مخاطبان امروزی که فقط لایک می کنند و فالو می کنند اما شرکت نمی کنند بسیار متفاوت است.
سی تی: چند نمونه از مؤسسات موفق هنرهای سنتی چیست؟ کدام گالریها NFT را پذیرفتهاند و چگونه بر کسبوکارشان تأثیر گذاشته است؟
آقای: بزرگترین برندگان تبلیغات NFT هنرمندان دیجیتالی مانند بیپل، جاستین آورسانو و جن استارک بودند. هنر دیجیتال هرگز نقش مهمی در بازار هنر ایفا نکرده است، زیرا پس از نقاشی، مجسمه سازی و عکاسی کم محبوب ترین رسانه است. و ناگهان، برخی از این هنرمندان دیجیتال که توسط بازار نادیده گرفته شده بودند، درآمد خوبی به دست آوردند و به قیمت های رکوردی فروختند. NFTها فناوری زیربنایی برای احراز هویت همه آثار هنری خواهند بود، نه فقط هنر دیجیتال. این اساساً روش تجارت هنر را تغییر می دهد. هیچ کس نقاشی را بدون NFT نمیخرد تا ثابت کند که این اثر معتبر است.
CT: پیامدهای اصلی NFT در بازار هنر چیست؟
آقای: تا اینجا هیچی. ما تازه آغاز چیزی هستیم که قرار است بیاید. من پیشبینی میکنم که NFTها تأثیر پایداری خواهند داشت و این تأثیر را چهار برابر میکنند. با افزایش شفافیت، کلکسیونرهای بیشتری وارد بازار خواهند شد. موسسات به احتمال زیاد با جوامع خود درگیر می شوند و از طریق مشارکت و مشارکت در حکومت به آنها مالکیت می دهند. و در نهایت، بازار هنر بهتر تنظیم می شود و در نتیجه ارزش آن افزایش می یابد. واضح است که این یک شبه اتفاق نمی افتد، زیرا تغییرات در دنیای هنر زمان بر است. ما معتقدیم ۵ تا ۱۰ سال طول می کشد تا NFT ها به استانداردی برای نحوه معامله و احراز هویت آثار هنری تبدیل شوند.
CT: برخی از اشتباهات رایجی که هنرمندان باید هنگام ورود به فضای NFT از آن اجتناب کنند و چگونه می توان به موفقیت بلندمدت دست یافت؟
آقای: اکثر هنرمندان هرگز وارد فضای NFT نمی شوند زیرا NFT ها هنر نیستند. و JPEG های گران قیمت و مورد تایید سلبریتی ها که اغلب با NFT ها مرتبط هستند، از بین رفته اند. من فکر نمیکنم پنج سال دیگر حتی در مورد اصطلاح “NFT” صحبت کنیم. به همین ترتیب، مثل این است که دیگر در مورد mp3 صحبت نکنیم.
NFTها فناوری زیربنایی هستند که هنگام معامله آثار هنری مورد استفاده قرار می گیرند. در آینده، بعید نیست که هنرمندان هر نقاشی را که از استودیوی خود خارج میشوند در بلاک چین ثبت کنند. بنابراین، هنگام معامله، هنرمند نه تنها حق امتیاز دریافت می کند، بلکه یاد می گیرد که مالک جدید کیست. در نتیجه، هنرمندان با هر بار فروش آثار خود، درآمد بیشتری کسب می کنند.
CT: چگونه کلکسیونرها می توانند به طور موثر ارزش آثار هنری را در بازار پویای امروزی، به ویژه با ظهور NFT ها تعیین کنند؟
آقای: بیشتر هنر سرمایه گذاری خوبی نیست. تقریباً همه هنرمندان در شبکه جزیره گیر کرده اند و هیچ افزایشی در ارزش خود مشاهده نمی کنند. مجموعه دارانی که فقط به کسب درآمد علاقه دارند باید خود را وقف هنرمندان و گالری هایی کنند که جمعیت سرزمین مقدس را تشکیل می دهند. اما اگر آنها علاقه مند به جمع آوری آثار هنری برای انگیزه های دیگر هستند (و اگر ارزش هنرمندان را افزایش دهد آن را یک امتیاز می دانند)، کل بازار هنر می تواند به شکارگاه آنها تبدیل شود. طبیعتی وجود دارد.
CT: آیا شفافیت قیمت و نقدینگی تسهیل شده توسط NFT ها این را تغییر داده است؟
آقای: بسیاری از کسانی که NFT ها را به عنوان سرمایه گذاری خریداری کردند، نتوانستند از NFT های خود سود ببرند. آنها به سمت سرمایه گذاری های دیگر رفتند. و همانطور که هیاهو از بین رفت، برندگان واقعی کسانی بودند که قطعاتی را که دوست داشتند و می خواستند با آنها زندگی کنند خریداری کردند. در حال حاضر شاهد ادغام چند هنرمند دیجیتال موفق بین بازار هنر سنتی و تبلیغات NFT هستیم. Beeple، Dmitri Cherniak، Tyler Hobbs، Casey Reas، و Artblocks به طور انحصاری در پلتفرمهای دیجیتالی مانند OpenSea فروخته میشدند و برای مخاطبان بومی رمزارز عرضه میشدند، اما در بازارهای هنری معتبر مانند گالری Pace فروخته میشدند. من شروع به نمایش بازیکنان و آثار سنتی کردم. نمایندگی Pace Gallery، بخشی از سرزمین مقدس، به روشن شدن ارزش خریداران ارزهای دیجیتال حتی پس از از بین رفتن هیاهوها و خریداران کمک می کند.
سی تی: اگر هنر سرمایه گذاری خوبی نیست، چرا باید هنر بخرید؟
آقای: پس از انجام تجزیه و تحلیل دادههای فراوان در بازار هنر، یکی از استراتژیهای جمعآوری که ثابت شده مؤثرترین است، خرید چیزی است که دوست دارید. من این را “خرید مسئولانه” می نامم. ایده این است که خرید هنر فقط مبادله ارزش پولی نیست، بلکه یک فعالیت بشردوستانه است. من به جای گذاشتن پول در دارایی ها، اهدا می کنم. اما با خرید آن، به هنرمندان کمک میکنم تا به خلق هنر ادامه دهند و جامعه را برای ادامه این شکل اساسی از خلاقیت انسانی الهام بخشم.
نویسنده: Çiğdem Öztabak