اخبار ارز دیجیتال

“مزایای اجتماعی بسیار زیاد است” – بازی های Web3 در حال انتقال مالکیت دیجیتال هستند

رابی فرگوسن، بنیانگذار Immutable، پتانسیل بازی های Web3 را برای تغییر مالکیت و اشتراک ارزش دارایی های دیجیتال برجسته می کند.

هیچ جایگزینی برای تجربه وجود دارد. حتی اگر این تجربه ناامیدکننده باشد، مانند ممنوع کردن حساب Runescape برادرتان.

رابی فرگوسن به یک گیمر مشتاق تبدیل شد و هزاران ساعت را صرف بازی های مورد علاقه خود کرد. یک روز سرنوشت ساز، او وارد Runescape شد و مجموعه ای از رویدادها را آغاز کرد که برای همیشه دیدگاه او را نسبت به دنیای مالکیت دیجیتال و بازی های وب ۳ تغییر داد.

“من وارد حساب Runescape برادرم شدم، آن را به اشتراک گذاشتم، به بیابان رفتم، و تمام زره های اژدهای قرمز او را گم کردم. روز بعد، احساس بیماری شدیدی داشتم، بنابراین در عوض از مزرعه طلا طلا خریدم.” این حساب مسدود شد. روز بعد.”

این حادثه اثر خود را بر فرگوسن، توسعه‌دهنده نرم‌افزاری که با معرفی بیت‌کوین در سال ۲۰۱۴ درگیر فضای بلاک چین شد، گذاشت. علاقه او در سال ۲۰۱۵ با ظهور اتریوم و پتانسیل اکوسیستم تقویت شد.

ممنوعیت Runescape توسط فرگوسن باعث شد او به سمت توسعه بازی های بلاک چین حرکت کند، که از آنچه او به عنوان “مصافیت خودسرانه” توصیف کرد که در آن اقتصاد و دارایی های بازی توسط شرکت های اصلی کنترل می شد، ناامید شد.

فرگوسن در صحبت با Cointelegraph در کنفرانس Token2049 در سنگاپور در سپتامبر ۲۰۲۲، گفت که پس از اولین تلاش خود برای ساخت یک بازی غیرمتمرکز، در سال ۲۰۱۸ برادرش جیمز و الکس کانولی شرکت فناوری بلاک چین Immutable را راه اندازی کردند. شرایط تاسیس مشترک را فاش کرد.

رابی فرگوسن در اجلاس اتحاد بازی های بلاک چین آسیا در هفته Token2049 در سنگاپور ارائه می کند.

ربات‌های اتر، اولین تلاش برای بازی‌های مبتنی بر اتریوم، تفاوت بین زنجیره‌ای و خارج از زنجیره را به این سه نفر آموزش می‌دهد و به عنوان یک پلتفرم زیرساخت برای ساخت بازی‌های مبتنی بر Web3 و قابلیت‌های توکن غیرقابل تعویض (NFT) عمل می‌کند. پایه و اساس چیزها علاوه بر این، فرگوسن مشتاق شکستن وضعیت موجود مالکیت دیجیتالی دارایی های درون بازی بود.

دلیل اینکه ما با بازی شروع کردیم این بود که بازی هیجان‌انگیزترین مورد استفاده برای NFT است. سالانه ۱۱۰ میلیارد دلار صرف دارایی‌های دیجیتالی می‌شود که مردم حقی برای آن ندارند و این یک کلاهبرداری کامل است.

درس های آموخته شده از اولین اقدام خود، راه اندازی موفقیت آمیز Gods Unchained، یک بازی کارتی بازی برای کسب درآمد مبتنی بر بلاک چین، پلتفرمی برای توسعه دهندگان بلاک چین برای ساخت بازی های Web3 با ادغام NFT است. این بازی نقش مهمی در ایجاد Immutable ایفا کرد.

راه حل را درک کنید

تغییر ناپذیری شامل دو بخش مجزا اما ذاتاً مرتبط است. ImmutableX پلتفرم مقیاس‌بندی NFT لایه ۲ اتریوم است و استودیو Immutable بازوی توسعه بازی این شرکت است.

فرگوسن ادعا می‌کند ImmutableX، یک پلت‌فرم NFT راه‌حل لایه ۲ مبتنی بر اتریوم، درس‌های ارزشمندی از توسعه Gods Unchained آموخته است، که قابلیت‌های زیرساختی را شکل داده است که امروزه دیگر بازی‌های بلاک چین بر روی آن ساخته می‌شوند.

پلتفرم‌های بازی زیادی ساخته شده‌اند که واقعاً نیازهای بازی را از نقطه‌نظر فنی، از نقطه‌نظر خدمات، از نقطه‌نظر تجربه کاربر درک نمی‌کنند.»

پرتاب Gods Unchained شاهد صدور ۵۰ میلیون NFT در هفته اول بود و قیمت‌ها با افزایش سرسام‌آور قیمت گاز در اکوسیستم اتریوم افزایش یافت. همانطور که فرگوسن توضیح داد، این نیاز عظیم به مقیاس‌بندی و کاهش هزینه‌های نعناع را نشان می‌دهد تا بازی‌های حاوی Web3 NFT برای هر شرکتی قابل اجرا باشد.

“اگر قرار است این کار در مقیاس انجام شود، باید هزینه تولید آن صفر باشد. یک بازی متوسط ​​با ۱۰۰ میلیون بازیکن را انتخاب کنید و همه آنها فقط یک یا دو بار در روز معامله کنند. این برای شرکت ده ها میلیون دلار هزینه خواهد داشت. یک هفته.”

ImmutableX بر روی تبدیل اقلام روزمره درون بازی در باندهای کم هزینه تمرکز دارد. فرگوسن گفت که کارت‌های معاملاتی تنها حدود ۱۰ درصد نسبت به بالاترین سطح بازار کاهش یافته‌اند زیرا «مردم کارت‌های بازی را معامله می‌کنند، نه به این دلیل که قیمت اتریوم ۱۲۰۰ یا ۴۰۰۰ دلار است.» من دوباره از Gods Unchained به عنوان مثال استفاده کردم.

فرگوسن گفت NFT های با ارزش همیشه بخشی از بازار درون بازی را تشکیل می دهند، اما سهولت استفاده باید اقتصاد درون بازی را هدایت کند. این منجر به این سوال در مورد سودآوری می شود و اینکه چگونه Immutable می تواند انتشار رایگان NFT های تبلیغ شده در وب سایت خود را ارائه دهد.

Immutable این کار را با پرداخت تمام هزینه‌های استخراج NFT با استفاده از مجموعه‌ای از Zero Knowledge (ZK) تسهیل می‌کند، و صرفه‌جویی در مقیاس را فراهم می‌کند که در آن میلیاردها تراکنش را می‌توان با “هزینه معقول” در کنار هم قرار داد. این مقدار هنوز برای Immutable هشت رقمی است، اما فرگوسن بر یک هشدار تاکید می کند.

ما به هر کسی اجازه می‌دهیم این دارایی‌ها را به‌طور رایگان از طریق یک اقتصاد بسیار ارزشمند ایجاد کند، و در ازای آن با گرفتن یک کلیپ کوچک در هر تراکنش، از آن‌ها درآمد کسب کند. این بدان معناست که ما دقیقاً انگیزه‌های مشابه بازی و کاربر برای به حداکثر رساندن آن داریم.»

بازگشت به شبکه اتریوم

کار Immutable برای حل مقیاس‌پذیری استخراج NFT که بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را تقویت می‌کند، به لطف Starkware، پلت‌فرم لایه ۲ اتریوم پیشگام در فناوری zk-STARK است.

این فناوری همچنین به Immutable اجازه می دهد تا ادعا کند کربن خنثی است. فرگوسن تبلیغ می‌کند که ۶۰۰۰۰۰ NFT را می‌توان با یک مدرک ایجاد کرد که تنها بخشی از بلوک‌های شبکه اتریوم را اشغال می‌کند.

با این وجود، zk-Rollups و Ethereum’s Merge یک پلتفرم مهم ایجاد کرده اند که به ارائه دهندگان زیرساخت مانند Immutable امکان می دهد تعداد فزاینده ای از بازی های مبتنی بر Web3 را در آینده بسازند.

ما فقط کسری از حجم معاملات در ثانیه هستیم که NFTها در نهایت انجام خواهند داد. معامله چند دارایی به طور قابل توجهی تقاضا برای پشته را افزایش می دهد.

به گفته فرگوسن، Immutable همچنین نقشی در توسعه ضربات دسته ای و منتینگ به تعویق انداخته است، دو پارادایم محبوب مقیاس بندی NFT که در حال حاضر توسط بازارهای NFT مانند OpenSea to Nifty Gateway استفاده می شود.

چرا بلاک چین؟

متخصصان بلاک چین این سوال را مطرح کرده اند که آیا برخی از صنایع باید از این فناوری برای بهبود سیستم های موجود استفاده کنند. فرگوسن این موضوع را با دقت سنجید و بر این باور خود تأکید کرد که کاربران دیجیتال مستحق حقوقی در مورد اقلام و دارایی هایی هستند که در هر محیط دیجیتالی به دست می آورند.

ماموریت ما ایجاد بازی‌های بهتری است که از Web3 استفاده می‌کنند تا مردم بتوانند تجربیات بهتری داشته باشند و حقوق مالکیت دیجیتالی داشته باشند. “

فرگوسن معتقد است که موفقیت در این زمینه در حال حاضر در حال انجام است و بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بازی های Web3 در ۱۸ ماه گذشته را برجسته می کند. سپس این برای ایجاد تغییر سهم در سهام تنظیم می شود.

“مزایای اجتماعی بسیار زیاد است. ما با اجازه دادن به مردم برای ایجاد دارایی در بازی ها و اجازه دادن به هر کسی برای ایجاد محتوا برای بازی ها، دسترسی به اقتصاد را دموکراتیک می کنیم.

Web3 ممکن است مالکیت را در دست کاربران خود قرار دهد، اما این بدان معنا نیست که شرکت‌های اصلی AAA به بخش در حال رشد توجهی ندارند. همانطور که فرگوسن توضیح داد، هدف این شرکت ها این است که زمانی که بازی های Web3 به استاندارد جدید تقاضا تبدیل شوند، از فناوری های مخرب جلوتر بمانند.

از سوی دیگر، تغییرناپذیرها همچنان به رشد خود ادامه می دهند. شرکت فناوری بلاک چین مستقر در استرالیا بیش از ۳۰۰ کارمند دارد و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله Coinbase، Tencent، Galaxy Digital و Animoca Brands جمع آوری کرده است.

نویسنده: Gareth Jenkinson

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا