اخبار ارز دیجیتال

Web3 Gamer: پروژه Web3 توسعه دهنده PUBG، Animoca 20 میلیون دلار جمع آوری کرد، بررسی Shardbound

شرکت سازنده PUBG پلتفرم جدید Web3 خود، کسب درآمد با Web3 و موارد دیگر را اعلام کرده است.

PUBG با Cosmos ملاقات می کند

Krafton، شرکتی که پشت PlayerUnknowns Battlegrounds (PUBG) قرار دارد، Web3 را با Settlus، یک پروژه بلاک چین مبتنی بر کیهان که به طور خاص برای اقتصاد سازندگان طراحی شده است، آغاز کرده است. هدف Settlus ارائه یک پلت فرم پرداخت به سازندگان محتوا است که فرآیند پرداخت را با شفافیت ساده می کند.

پروژه این غول بازی کره ای در رویداد خانه هکر دایره بلاک چین هفته کره که توسط Circle و AngelHack مشترک برگزار شد، اعلام شد. Jeremy Allaire، مدیر عامل Circle، پایگاه کاربری بزرگ PUBG از ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه را برجسته کرد.

کیت توسعه نرم افزار Cosmos به عنوان چارچوب عمل می کند و هزینه های گاز شبکه با استفاده از استیبل کوین ها پرداخت می شود.

پروژه ای به نام میگالو نیز در دست ساخت است. این پروژه حول محتوای تولید شده توسط کاربر متمرکز شده است و به سازندگان اجازه می دهد تا به طور خودکار توکن های غیرقابل تعویض از محتوای دیجیتال خود را ایجاد کنند و از فروش پلتفرم حق امتیاز کسب کنند.

Krafton قبلاً در مارس ۲۰۲۲ همکاری با Solana Labs را برای پشتیبانی از طراحی و بازاریابی بازی‌ها و خدمات مبتنی بر بلاک چین اعلام کرده بود، اما از آن زمان تاکنون هیچ محصول Web3 منتشر نشده است. انتظار می رود شبکه آزمایشی Settlus در اوایل سال ۲۰۲۴ راه اندازی شود.

چه کسی به دنبال کیف پول بازیکنان است: Web3 Games یا ناشران بزرگ؟

از آنجایی که جمعیت‌شناسی عمدتاً از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌دارانی تشکیل می‌شود که به دنبال دریافت چیزی در ازای آن هستند، بازی‌های Web3 احتمالاً با هدف جذب سود مالی به بازار عرضه می‌شوند. بازی های سنتی هم همین کار را می کنند. تنها تفاوت این است که در بازی های Web2، شرکت و سهامداران آن همه درآمد را به دست می آورند، نه اکوسیستم. بازی آنلاین چند نفره رایگان League of Legends در سال ۲۰۲۰ ۱.۷۵ میلیارد دلار درآمد برای Riot Games ایجاد کرد که بیشتر آن از فروش پوسته های آرایشی به دست آمد.

برای یک بازی رایگان، کسب درآمد با لوازم آرایش قابل درک است. اما در مورد بازی هایی که قیمت کاملی را از بازیکنان دریافت می کنند، چطور؟

حالت FIFA Ultimate Team سری فوتبال، که به کاربران امکان می‌دهد بسته‌های کارتی حاوی بازیکنان فوتبال را برای تیم خود خریداری کنند، قرار است ۱.۶۲ میلیارد دلار درآمد محتوایی برای ناشر Electronic Arts (EA) در سال ۲۰۲۱ ایجاد کند. یکی از بازی های Web3 گفت:

گیمر یادآوری وقتی استودیو EA برخی از برجسته‌ترین شخصیت‌های سریال مانند دارث ویدر و لوک اسکای‌واکر را در جعبه‌های غارت قفل کرد، این همان واکنشی بود که Star Wars Battlefront II دریافت کرد.

نظر تیم جامعه الکترونیک آرتز در رابطه با شکایات در مورد وضعیت، بیش از ۶۸۰۰۰۰ رای منفی در Reddit به دست آورد و رکورد جهانی گینس را برای بیشترین رأی منفی در تاریخ ثبت کرد.

منفی ترین نظر تمام دوران در Reddit. (reddit)

بازی های وب ۳ از نظر کاربری کاملاً با بازی های سنتی متفاوت هستند. به عنوان مثال، Axie Infinity، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های Web3، به طور میانگین به ۱۱،۰۷۲ کاربر در روز رسید، در حالی که Roblox به طور میانگین ۲۳،۸۶۴،۴۸۹ کاربر در روز در آوریل ۲۰۲۳ داشت.

در آوریل ۲۰۲۳، به ازای هر بازیکن Axie Infinity، ۲۱۵۵ بازیکن Roblox وجود داشت. (CoinGecko)

برای جذب توده‌ها و پر کردن شکاف با بازی‌های سنتی، توسعه‌دهندگان بازی Web3 به دنبال راه‌حل‌هایی با مدل‌های کسب‌وکار جایگزین مانند Play-to-Ear هستند که در آن زمان کاربران را برای سود مالی مبادله می‌کنند.

بازی های سنتی و بازی های وب ۳ تفاوت چندانی با هم ندارند. با این حال، بازی‌های Web3 بیشتر از حد شایسته‌ای که به کسب درآمد می‌رسد، به دلیل پیش‌فرض‌ها درباره اکوسیستم ارزهای دیجیتال، مورد تنفر قرار گرفته‌اند.

بازی‌های سنتی می‌توانند با تصمیم گرفتن پول کنار بیایند، زیرا بازی‌های فوق‌العاده زیادی در آنجا وجود دارد که همه چیز را متعادل می‌کند. برای بازی های Web3، راه حل غلبه بر تعصبات رایج نه در تبدیل فضاها به کانترها، بلکه در ایجاد بازی های بهتر است.

آیا ۲۰ میلیون دلار برای توسعه سیستم ID برای بازی های Web3 کافی است؟

Animoca Brands برای تسریع در توسعه پروژه Mocaverse خود، ۲۰ میلیون دلار در دور بودجه جمع آوری کرده است. ارزش این شرکت در سال گذشته ۵ میلیارد دلار بود و تعدادی سرمایه گذاری در مجموعه خود دارد، از جمله بازار NFT OpenSea و بازی های Web3 مانند The Sandbox و Axie Infinity.

دور تامین مالی توسط CMCC Global با مشارکت نام‌های آشنا مانند الکساندر لارسن، بنیانگذار Sky Mavis و گبی دیزون، بنیانگذار گیلد گیمز، رهبری شد. Yat Siu، یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی Animoca Brands نیز در این دور شرکت کرد و در مورد اهداف آن اظهار نظر کرد:

تکامل مداوم اینترنت شامل تغییر از ساختارهای قدرت سلسله مراتبی به خودمختار است و رویکرد مبتنی بر DAO Mocaverse جامعه خود را قادر می‌سازد تا در اکوسیستم گسترده‌تر نام تجاری Animoca درگیر شود. تمرکز بر ایجاد نوآوری و همکاری تضمین می‌شود.

Mocaverse در حال آماده سازی برای راه اندازی یک مجموعه NFT غیرقابل انتقال به نام Moca ID به عنوان بخشی از یک دور مالی است. این مجموعه به مالکان اجازه می دهد تا هویت های زنجیره ای ایجاد کنند و در Mocaverse شرکت کنند.

صاحبان شناسه Moca دسترسی انحصاری به تجربیات داخل یک پروژه دارند و می توانند از طریق تعامل امتیاز وفاداری کسب کنند. این امتیازات وفاداری در یک سیستم وفاداری غیرمتمرکز، بدون مجوز، و قابلیت تعامل فزاینده بازخرید خواهد شد. آیا ۲۰ میلیون دلار برای توسعه این سیستم جاه طلبانه کافی است؟با حمایت نام تجاری قدرتمندی مانند آنیموکا، آسمان محدودیت دارد.

برداشت ویژه: Shardbound

در آن زمان، من بازیکن هاردکور لیگ آو لجندز بودم. تنها مشکل بازی در آن زمان، کلیک ماوس بود. LoL فقط در اوایل دهه ۲۰۱۰ بر روی رایانه شخصی موجود بود، اما به عنوان یک کپی‌رایتر جدید در یک آژانس، نمی‌توانستم فقط در ساعات کاری بنشینم و LoL بازی کنم.

به همین دلیل است که اعلام Vainglory، یک بازی iOS که دی‌ان‌ای مشابهی با عناوین معتبری مانند LoL و DOTA دارد، برای من یک معامله بزرگ بود. من یک آیفون ۶ و سپس یک آی پد خریدم تا بتوانم بی سر و صدا مثل یک آنارشیست در دفترم بازی کنم.

لطفاً هم بخوانید
امکانات

آیا کانون ارزهای دیجیتال از شرق آسیا دور می شود؟

امکانات

آیا ارزهای دیجیتال می توانند ناجی سوئد باشند؟

من سال ها Vainglory بازی کردم و فقط بعد از اینکه سرورها را خاموش کردند و بازی را متوقف کردند، آی پدم را فروختم. تعجب من را وقتی شنیدم که توسعه دهندگان Vainglory در حال ساخت یک بازی Web3 هستند را تصور کنید.

بنیانگذار Bazooka Tango، Beau، تجربه‌ای را از استودیوی Rockstar توسعه‌دهنده Grand Theft Auto، Riot Games سازنده League of Legends و Vainglory برنده جایزه به ارمغان می‌آورد. – دیلی و استفن شرمن روی پروژه Shardbound کار کردند و به اندازه کافی مهربان بودند که بازی را برای ما توضیح دهند. . و لطفا به سوال من پاسخ دهید

به طور خلاصه، Shardbound یک بازی کارتی کلکسیونی تاکتیکی نوبتی است که بازیکنان را روی یک نقشه ایزومتریک مبتنی بر کاشی در برابر یکدیگر قرار می دهد. بعد از اینکه فرصت بازی نسخه آلفا به من داده شد، می توانم بگویم که Shardbound یک بازی امیدوارکننده است که رویکرد جدیدی را به یک سبک قدیمی و نه فقط در مفهوم Web3 ارائه می دهد. ظاهر کلی بازی شبیه به مبارزان شطرنج خودکار مانند Dota Underlords و Teamfight Tactics است و سبک هنری شبیه به بازی های بلیزارد مانند Heroes of the Storm است.

این بازی رایگان شامل تمام عناصر بازی کارت تاکتیکی معمولی است که در Hearthstone و موارد مشابه یافت می شود، مانند مانا، سلامتی، اعداد آسیب حمله، و قهرمانان با مهارت ها و کارت هایی با توانایی های مختلف. با این حال، همه اینها روی یک نقشه سه بعدی سه بعدی که مکانیک حرکتی جدید را معرفی می کند، اتفاق می افتد. بازیکنان می توانند مینیون ها و قهرمانان خود را جابجا کرده و در موقعیتی قرار دهند که دوست دارند مزیت استراتژیک خود را به حداکثر برسانند.

کریستال های آبی رنگ مانا که به صورت تصادفی روی نقشه ظاهر می شوند، در هنگام حمله به بازیکن مانا اضافی می دهند. بازیکنان می توانند با جمع آوری ۱۰ امتیاز پیروزی یا با به صفر رساندن سلامت قهرمانان رقیب، برنده مسابقات شوند. امتیاز پیروزی با حمله به کریستال‌های نارنجی که به‌طور تصادفی تولید می‌شوند، به دست می‌آیند، که خرده‌های نارنجی را به قهرمان یا مینیونی که به آنها حمله می‌کند اهدا می‌کند. اگر قهرمان یا موجودیت تا پایان دور بعدی کشته شود، قطعه به حریف داده می شود. اگر آنها زنده بمانند، خرده ناپدید می شود و مالک امتیاز پیروزی به دست می آورد.

Shardbound یک بازی کارتی تاکتیکی PvP است که بر روی نقشه ایزومتریک مبتنی بر کاشی انجام می شود.

Shardbound دارای شش گروه مختلف است که هر کدام قهرمانان منحصر به فرد و سبک های مختلف بازی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، Landshaper که به رنگ سبز نشان داده شده است، گیم پلی کنترل محور بیشتری را ارائه می دهد، در حالی که Bloodbinder، بنفش دارای کد رنگی، رویکرد خون آشام تری دارد و به بازیکنان اجازه می دهد قهرمانان خود را کنترل کنند. شما می توانید مینیون ها را با وارد کردن آسیب تقویت کنید.

شش جناح مختلف در Shardbound وجود دارد.

کارت ها را می توان با ترکیب کپی ها تا ۵ سطح ارتقا داد. سطح پنجم Tournament Grade نام دارد و هدف نهایی ایجاد یک دسته از ۳۰ کارت مسابقات است.

Shardbound دو جنبه دارد. یکی Web2 و دیگری Web3 است. رسیدن به درجه مسابقات در سمت Web2 نیز امکان پذیر است، اما بسیار دشوار است زیرا بازیکنان بیشتر به شانس متکی هستند زیرا کارت ها از جعبه های رمز و راز حذف می شوند. در سمت Web3، کارت ها را می توان مبادله و خریداری کرد که فرآیند ارتقا را بسیار آسان تر می کند.

بازیکنان رقابتی در نهایت باید وارد بخش Web3 Shardbound شوند تا رقابتی باقی بمانند.

حتی در مرحله آلفای خود، Sharbound پتانسیل بسیار زیادی دارد و کاندیدای یک کلاسیک تمام دوران با ویژگی‌های نوآورانه است. این بازی به Web3 Games محصولی واقعی می دهد که به جای کسب درآمد بر روی گیم پلی تمرکز دارد. اگر آنها بتوانند در مسیر فعلی خود باقی بمانند و مورد قبول جریان اصلی قرار گیرند، به جرات می توان گفت که Shardbound آماده موفقیت است.

جزئیات فضای بازی Web3:

بازی Polkastarter پس از تامین مالی ۲ میلیون دلاری به GAM3S.GG تغییر نام داد.

تجربه سرگرمی رمزنگاری Tokyo Beast اعلام کرد در هفته بلاک چین

Planetarium نسخه های Verse8 و Immortal Rising 2 را معرفی کرد.

زینگا منتشر شد IP Web3، جزئیات ضرابخانه Sugartown.

MMO Heroes of Mavia مبتنی بر بلاک چین معرفی کرد مدل مالکیت انبوه

مجموعه آواتار کاپیتان سوباسا به سندباکس می آید.

آزمایشگاه‌های DFZ، خالقان مجموعه Deadfellaz NFT، در حال ایجاد یک بازی کارتی تجاری با نام رمز RIP TCG هستند.


نویسنده: Erhan Kahraman
منابع:
Cointelegraph | CoinDesk | U.Today

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا