اخبار ارز دیجیتال

اگر UX خوب مانند رانندگی با یک ماشین است، Web3 یک “چوب رانندگی” است – UX Designer


به گزارش پایگاه خبری ارز دیجیتال موبو ارز،

برنامه های رمزنگاری مخاطره آمیز هستند و توسعه دهندگان اغلب مجبورند امنیت را به قیمت تجربه کاربری ضعیف در اولویت قرار دهند.

به گفته چندین طراح UX، تجربه کاربری فعلی Web3 شبیه رانندگی با یک ماشین گیربکس دستی است. این به شما کنترل بیشتری می دهد، اما اکثر کاربران آن را بی جهت دست و پا چلفتی می دانند.

در طول سال‌ها، بحث‌ها در مورد پذیرش جریان اصلی وب ۳ حول نیاز به بهبود تجربه کاربر و “سهولت استفاده” از ارزهای رمزنگاری شده بود.

با این حال، در توییتر در ۱۲ جولای، کارگردانطراح Web3 UI/UX 0xDesigner استدلال می‌کند که ویژگی‌های خاصی از بلاک چین ساخت برنامه‌های کاربردی شبیه به Web2 را دشوار می‌کند.

به گفته 0XDesigner، یکی از مشکلات اصلی برنامه های ارزهای دیجیتال این است که همه اقدامات “غیرقابل برگشت” هستند. بلاک چین «دکمه لغو» ندارد و اشتباهات گران هستند. آنها افزودند:

“به این فکر کنید. Web2 مانند رانندگی با یک ماشین خودکار است. آسان است. وارد شوید، رکاب بزنید و بروید.

آنها افزودند: “شما باید دنده ها و کلاچ های خود را درک کنید و مراقب سرعت سنج خود باشید در غیر این صورت به گیربکس خود آسیب می رسانید یا ماشین خود را متوقف می کنید.”

0xDesigner به Cointelegraph استدلال کرد که اکثر «جمعیت گسترده‌تر» ممکن است از حاکمیت (کنترل و مالکیت) که بلاک چین ارائه می‌دهد غافل باشند.

پارادوکس Web3 UX

توماس رینگ، طراح سابق رابط کاربری در شرکت فناوری بلاک چین Immutable و استودیوی بازی سازی Web2 Riot Games، به کوین تلگراف گفت که Web2 رابط کاربری ساده‌تری نسبت به معمول خواهد داشت، زیرا Web3 به کاربران مالکیت و کنترل می‌دهد.

لینگ توضیح داد که این امر Web3 را منحصر به فرد می کند، اما عنصری از پیچیدگی را در قسمت پشتی اضافه می کند.

“در یک برنامه Web2، تنها ۱ مرحله از ۵ مرحله باید قابل مشاهده باشد، اما در یک برنامه Web3، هر ۵ مرحله باید برای کاربر قابل مشاهده باشد تا بتواند یک اقدام را انجام دهد و گزاره ارزش Web3 را حفظ کند.”

به همین دلیل، لینگ توضیح داد، «راه‌های محدودی» برای طراحان Web3 UI/UX برای دستیابی به «جادو» در ایجاد برنامه‌های کاربردی قابل استفاده وجود دارد.

لینگ گفت این امر به ویژه زمانی دشوار است که تیم های محصول باید تصمیمات طراحی را با معاوضه اتخاذ کنند.

“این کمی پارادوکس است. با ساده کردن جریان Web3، ما باید کنترل را از کاربر سلب کنیم و شروع به انحراف از ماهیت Web3 می کند.”

0xDesigner معتقد است مشکل دیگر این است که تجربه کاربر در پروژه های Web3 اولویت ندارد.

“از آنچه من دیده ام، اکثر تیم های محصول مهندسی را هدایت می کنند. نسبت طراحان به توسعه دهندگان کمتر از Web2 است. این معمولا منجر به راه حل های فنی بیشتری می شود.”

این ممکن است به دلیل افزایش علاقه به Web3، به ویژه برنامه های مالی باشد، که به این معنی است که کارکنان بیشتر بر امنیت و پیشگیری از خطا تمرکز خواهند کرد.

مربوط: این پلت فرم UX را با ارائه نام های ENS به کاربران CEX بهبود می بخشد

0xDesigner معتقد است که Web3 زمانی که برنامه‌های کاربردی واقعاً مفیدی برای Web3 مانند بازی‌ها و موسیقی وجود داشته باشد، شاهد پذیرش گسترده خواهد بود.

“مساله پذیرش اول از همه قابلیت استفاده است، نه قابلیت استفاده. باید یک بازی خوب یا موسیقی خوب باشد. فکر نمی کنم مهم باشد که وب ۳ باشد.”

آنها افزودند که برنامه‌های ارزهای دیجیتال باید «نامرئی» باشند.

«من فکر می‌کنم چرخه رمزنگاری بعدی توسط برنامه‌های مصرف‌کننده مبتنی بر کریپتو هدایت می‌شود، اما کاربران نمی‌دانند که رمزارز است مگر اینکه به دقت نگاه کنند.»

رایان سرکیس، مدیرعامل مساری، دیدگاهی متضاد دارد. غفلت مشکلات UX/UI در استخدام در فضاهای توییتر در ۱۱ جولای.

“کیف پول من خوب است، اما من قطعا آنچه را که می خواهم دارم.” […] با این حال، در عمل، بسیاری از موانع غیر زنجیره ای، اجتماعی و نظارتی مانع پذیرش طولانی مدت می شوند.

مجله: گیمر Web3: آیا اپل بازی را برطرف می کند؟ SEC از متاورس متنفر است، لوگان پل در Steam ترول می کند



نویسنده: Brayden Lindrea

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا