اخبار ارز دیجیتال

تولید کننده سابق عصر امپراتوری درباره پذیرش بازی های بلاک چین و گیم فای صحبت می کند


به گزارش پایگاه خبری ارز دیجیتال موبو ارز،

بازی‌های Web3 آینده هستند و پیتر برگستروم کهنه‌کار اصلی نشان می‌دهد که چگونه اکوسیستم می‌تواند امر اجتناب‌ناپذیر را تسهیل کند.

برای بیش از یک دهه، اکوسیستم ارزهای دیجیتال نشان داده است که می‌تواند وضعیت موجود را مختل کند زیرا ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین مستقیماً با همتایان اصلی خود مواجه می‌شوند. من ثابت کرده‌ام.

در حالی که بیت کوین (BTC) توانسته است مسیری نزدیک به پذیرش جریان اصلی را طی کند، این را نمی توان در مورد سایر زیربخش های ارزهای دیجیتال نیز گفت.

اما به چالش کشیدن وضعیت موجود صنعت کار ساده ای نیست. در نتیجه، صنعت بازی‌های بلاک چین وظیفه دارد هر آنچه را که بازی‌های رایج ارائه می‌دهند ارائه دهد و ویژگی‌ها و تجربیات جدیدی را ارائه دهد که فراتر از انتظارات گیمرها است.

با در نظر گرفتن پتانسیل نوآوری رمزنگاری برای برهم زدن جریان اصلی، جامعه کریپتو از GameFi، همگرایی بازی و امور مالی دست برنداشته است. کهنه‌کار اصلی بازی‌ها، بر پایه‌ی پایه‌ای که توسط کارآفرینان رمزارز گذاشته شده است، چالش بازگشت مورد انتظار طولانی‌مدت به صنعت بازی‌های بلاک چین را پذیرفته است.

پیتر برگستروم بیش از ۲۵ سال برای ناشران اصلی بازی مانند Microsoft Game Studios و Sony Interactive Entertainment کار کرده است. او به‌عنوان تهیه‌کننده Age of Empires، متوجه شده است که برای تأثیرگذاری یک بازی در نسل‌ها چه چیزی لازم است. برگستروم اکنون وارد دنیای وب ۳ می شود تا بازی های بلاک چین را به سطحی قابل مقایسه با بازی های ویدیویی سنتی برساند.

برگستروم در مصاحبه ای با کوین تلگراف، عواملی را که باعث ایجاد یا شکستن عنوان بازی می شوند، بررسی می کند. او دیدگاه‌های خود را در مورد اینکه چرا بازی‌های بلاک چین محبوبیت پیدا نمی‌کنند و آنچه برای تغییر آن باید انجام شود، به اشتراک می‌گذارد.

کوین تلگراف: علی‌رغم سال‌ها شکست‌های آشکار، هم گیمرها و هم سرمایه‌گذاران سرمایه همچنان روی موفقیت بازی‌های بلاک چین و اکوسیستم GameFi شرط‌بندی می‌کنند. با نگاهی به گذشته، فکر می‌کنید چه چیزی در مقایسه با صنعت بازی‌های سنتی کم است؟ آیا اکوسیستم باید از ابتدا بازسازی شود؟ یا چیزی است که صنعت بازی برای دهه‌ها می‌شناخت؟ آیا می‌توانید بر اساس فرمول‌های برنده موجود ایجاد کنید؟

پیتر برگستروم: برای دهه‌ها، تجارت بازی‌های سنتی آنچه را که بازیکنان هیجان‌زده می‌کند اختراع و تنظیم کرده است.

  1. چالش ها و درگیری های جدی
  2. ایجاد تعادل بین استراتژی بازیکن و نحوه برخورد با رویدادهای شانسی
  3. زیبایی شناسی
  4. موضوع و داستان جذاب
  5. پاداش هایی که فقط پول نیستند

اکوسیستم GameFi فقط وقت نداشت که آیتم های ۱-۴ را قانع کننده یا قابل مقایسه با بازی های سنتی کند. وقتی صحبت از جوایز به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که GameFi اساساً بر درآمد پول / ارز دیجیتال و چیزهای دیگر متکی است. این یک سیستم بسیار پیچیده است که برای بسیاری از بازیکنان جذاب نیست.

علاوه بر این، هیچ ناشر GameFi نمی تواند با سیستم های توزیع آنلاین (یا خرده فروشی) iOS، Android، Steam، Xbox، Playstation و Nintendo رقابت کند. علاوه بر این، تلاش بسیار کمی برای آسان کردن بازی‌های GameFi کاربرپسند یا آسان کردن آن انجام شده است. سهولت استفاده بیشتر نادیده گرفته می شود.

CT: آیا عناوین اصلی در نهایت راه خود را به بازی های بلاک چین/وب ۳ باز خواهند کرد؟

PB: در نهایت، توسعه دهندگان بازی AAA Web3 را ادغام می کنند […] عناوین موفق ایجاد کنید. با استفاده از اشکال غیرسنتی توزیع، شاید از طریق رسانه های اجتماعی تکامل یافته، پلتفرم های توزیع مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) جدید، یا خرید ناشران معتبر Web2، بازی های Web3 در نهایت به مخاطبان قابل توجهی دست خواهند یافت.

CT: در تجربه کار بر روی یکی از نمادین‌ترین عناوین، Age of Empires (AOE)، مهمترین عامل در کمک به فرنچایز AOE در ایجاد روابط با نسل‌هایی از طرفداران و گیمرها چه بوده است؟

PB: Age of Empires به شما اجازه می‌دهد تا خودتان سرعت گیم‌پلی را انتخاب کنید. بازی با گسترش جمعیت غیرنظامی خود شروع می شود. سپس یک نیروی نظامی برای محافظت از آنها می سازید، جمعیت غیرنظامی خود را برای پشتیبانی از ارتش خود گسترش می دهید و به تدریج امپراتوری خود را در طول مسابقه می سازید. .

بازی Age of Empires دارای سه حالت اصلی است: کمپین تک نفره، درگیری تک نفره و چند نفره. حالت های کمپین و زد و خورد همه در مورد بازی با کامپیوتر و تلاش برای برنده شدن در سناریو است. بازی چند نفره یک امر دیوانه‌کننده‌تر است، زیرا بازیکنان حیله‌گرتر هستند و بیشتر از رایانه‌ها روی کنترل نظامی کامل تمرکز می‌کنند.

اسکرین شات از Age of Empires Definitive Edition. منبع: PCGamer

در Age of Empires، با ساختن و دفاع از شگفتی هایی مانند اهرام بزرگ و کولوسئوم و تنها گذاشتن آنها به مدت ۵-۱۰ دقیقه، یا با گرفتن آثار، مصنوعات و خرابه ها و نگه داشتن آنها برای مدتی، به طور مسالمت آمیز پیروز شوید. . زمان. این شرایط پیروزی شباهت های زیادی با بازی هایی مانند Civilization دارد و بر چیزی بیش از برتری نظامی تاکید دارد.

CT: آیا تجربه‌های عالی بازی و پاداش‌های بیشتر برای پذیرش انبوه مهم‌تر است؟

PB: هر دو – هیچ پاسخ سیاه و سفیدی برای طراحی بازی وجود ندارد. چیزی که تجارت بازی را بسیار موفق می کند این است که طراحان خوب بازی به طور مداوم روش های جدید و متفاوتی از گیم پلی طراحی می کنند و به طور یکپارچه آنها را در روش های موجود گنجانده اند. این قطعا در بازی های GameFi Web3 نیز اتفاق می افتد. این یکباره اتفاق نمی افتد، بلکه به صورت تکه تکه توسط طراحان و توسعه دهندگان مختلف بازی اتفاق می افتد.

CT: بسیاری معتقدند که گیم پلی، نه پرداخت، گیمرها را جذب می کند. مخاطبان اصلی صنعت GameFi چه کسانی هستند: سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، گیمرها یا هر دو؟

PB: بدیهی است که گیمرها هدف اصلی هستند. GameFi قصد دارد بعد جدیدی از گیم پلی جذاب را به بازی های Web2 اضافه کند. Crypto Investors سرمایه گذاران جدید Web3 مانند بازی ها، سرمایه گذاران خطرپذیر (VC) و سرمایه گذاران فردی هستند. این در تضاد با مدل سنتی تأمین مالی انتشار Web2 است که عمدتاً توسط شرکت‌های فناوری بزرگ کنترل و در انحصار است.

CT: نظر شما در مورد این ادعا که برخلاف NFTها، اکوسیستم GameFi کمتر به قیمت ارزهای دیجیتال وابسته است چیست؟

PB: توکن GameFi و اکوسیستم آن بخشی از یک مدل تجاری اثبات شده است که به مدت ۳۵ سال در حال رشد بوده است و در نتیجه ۳.۰۹ میلیارد گیمر در سرتاسر جهان ایجاد شده و تا سال ۲۰۲۲ به درآمد ۱۸۵ میلیارد دلاری رسیده است. من اینجا هستم. ما در حال حاضر از Axie Infinity در فیلیپین استفاده می کنیم). حتی ۱ درصد از تجارت بازی معادل ۳۱ میلیون بازیکن است. اکثر تحلیلگران کسب و کار به یک پایگاه نصب عظیم مصرف کننده نگاه می کنند و احتمالاً آن را در توصیه های سرمایه گذاری خود لحاظ می کنند. این انگیزه ای را ایجاد می کند که سرمایه گذاران باید در کجا سرمایه گذاری کنند.

CT: طبق تجربه شما، بازی های بلاک چین چگونه می توانند شهرت خود را بازیابند و شانه به شانه ناشران جریان اصلی بایستند؟

PB: بازیکنان به فناوری پشت یک بازی خوب اهمیت نمی دهند. صحبت در مورد Blockchain/NFT/Play-to-Earn (P2E)/Metaverse/Web3 را متوقف کنید. اگر بازی‌های عالی می‌سازید و به‌طور نامرئی از بلاک‌چین، NFT، بازی برای کسب درآمد، هوش مصنوعی، G5 یا هر چیز دیگری برای ساخت بازی‌های بهتر استفاده می‌کنید، گیمرها می‌خرند. برای من مهم نیست که موتور درون بازی Unity یا Unreal باشد – تا زمانی که بازی خوبی باشد. آنها فقط بازی سرگرم کننده می خواهند، نه کلاس علمی.

CT: موبایل، رایانه شخصی، کنسول یا واقعیت مجازی (VR)، که سریعترین راه برای پذیرش GameFi است، و به نظر شما چگونه می توانید پتانسیل GameFi را به حداکثر برسانید؟

PB: وقتی صحبت از پذیرش سریع GameFi به میان می‌آید، رایانه‌های شخصی کمترین انحصار را در مقابل بازی‌های Web3 در اختیار غول‌های فناوری قرار می‌دهند. همچنین مانند VR به فروش سخت افزار بستگی ندارد. با این حال، حدس شما در مورد پیش بینی آینده به خوبی حدس من است. این بازی توسط طراحان و توسعه دهندگان بزرگ بازی ساخته شده است.

CT: در نهایت، چه توصیه ای به کارآفرینان و توسعه دهندگان در اکوسیستم GameFi دارید؟

PB: پس از رونق سرمایه‌گذاری در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، در سال ۲۰۲۳ VCها هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، باندهای مالی خود را طولانی‌تر می‌کنند، بازی می‌سازند و راه‌حل‌های جدید و قانع‌کننده‌تری برای گیم‌پلی ابداع می‌کنند. سرمایه‌ها دوباره ظاهر می‌شوند. همچنین شبکه ای برای ارتباطات، اتحاد و مشارکت با شرکت هایی با هم افزایی در فضای شما. صرافی ها، بلاک چین های ردیف ۰، ۱، ۲، ۳، سازندگان متاورس، پلاگین های آواتار، ناشران بازی Web3، ارائه دهندگان میان افزار و غیره. و البته، همیشه مراقب روابط دوستانه با VC ها و سایر سرمایه گذاران باشید

برگستروم در پایان تاکید کرد که با توجه به اندازه و حرکت فعلی بازار کلی بازی، بازی‌ها بزرگترین کاربرد مصرف‌کننده بلاک چین در سال ۲۰۲۳ خواهند بود.

نویسنده: Arijit Sarkar

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا