Animoca همچنان در مورد بازی های بلاک چین صعودی است و در انتظار مجوز Metaverse Fund است
به گزارش پایگاه خبری ارز دیجیتال موبو ارز،
یات سیو، یکی از بنیانگذاران برندهای Animoca انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ بیشتر سرمایه گذاری روی بازی های بلاک چین وارد بازار شود.
بازیهای مبتنی بر بلاک چین در دو سال گذشته موضوعی داغ در فضای ارزهای دیجیتال بوده است و علیرغم شرایط طولانی مدت بازار نزولی، رشد قابل توجه و فعالیت روزانه را در بسیاری از پروتکلها به همراه داشته است.
بر اساس تحقیقات بازار، با توجه به مدیران دارایی، صندوق های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران خطرپذیر که به دنبال سرمایه گذاری در بخش رو به رشد هستند، Web3 Games در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۴.۵ میلیارد دلار جمع آوری کرده است.
در مصاحبه ای اختصاصی با کوین تلگراف، یات سیو، یکی از بنیانگذاران برندهای Animoka، بر خوش بینی جدید این شرکت در فضای بازی بلاک چین تاکید کرد و در مورد صندوق مورد انتظار Metaverse که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ توجهات را به خود جلب کرده است، صحبت کرد.
Metaverse Funds در انتظار مجوز
Animoca Brands در ابتدا تا ۲ میلیارد دلار به صندوق پیشنهادی Metaverse در نوامبر ۲۰۲۲ اختصاص داده بود. هدف این صندوق سرمایهگذاری در انواع استارتآپهای میانی تا پایانی است که محصولات و تجربیات متاورس را ایجاد میکنند.
طبق گزارشها، این شرکت مجبور شد هدف سرمایهگذاری اولیه خود را در سال ۲۰۲۳ کاهش دهد و در ژانویه آن را به یک میلیارد دلار کاهش دهد. سپس، در ماه مارس، گزارشی به نقل از منابع ناشناس نشان داد که به دلیل نوسانات تأثیرگذار بر فضای ارزهای دیجیتال، ممکن است این صندوق به ۸۰۰ میلیون دلار کاهش یابد.
موارد مرتبط: بازیهای NFT “فقط سطح احتمالات را خراش دادند” – Yat Siu از Animoca
هنگامی که از سیو در مورد وضعیت صندوق پیشنهادی Metaverse پرسیده شد، سیو به کوین تلگراف گفت که این شرکت هنوز منتظر مجوز قبل از شروع به کار صندوق است.
این عامل دروازهبانی است. اما Animoka امسال سرمایهگذاری زیادی کرده است و اکنون بیش از ۴۵۰ شرکت پرتفوی دارد.
سیو اضافه کرد که در حالی که Animoka به سرمایه گذاری در استارت آپ های مختلف در مراحل اولیه از طریق بازوی سرمایه گذاری خود ادامه می دهد، بیشتر سرمایه گذاری همچنان مستقیماً از ترازنامه شرکت حاصل می شود.
بازی بلاک چین “AAA” آینده به زودی ارائه می شود
صدور مجوز همچنان یک مانع برای صندوق Metaverse Animoca است، اما Siu انتظار دارد تعدادی از عناوین “AAA” که شرکت در آنها سرمایه گذاری کرده است تا پایان سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال آینده وارد بازار شود.
این یکی از دلایلی است که ما نسبت به این بخش خوش بین هستیم و امیدوارم حداقل یکی از آنها این کار را انجام دهد.”
سیو اضافه کرد که کیفیت عناوینی که Animoka پشتیبانی میکند سالم است و بازیهای مبتنی بر بلاک چین لزوماً برای پایداری آنها نیازی به موفقیت بزرگی ندارند، و افزود: «مهمترین چیز این است که همه این بازیها بر روی یک سیستم پروتکل باز ساخته شده اند، اتریوم یا Polygon به این معنی است که آنها در زنجیره هستند و به اشخاص ثالث اجازه می دهند کارهای بسیار جالبی انجام دهند.
یکی از بنیانگذاران Animoca می بیند که نسلی از بازی های بلاک چین در سطح AAA تا پایان سال ۲۰۲۴ عرضه می شود که تغییر تمرکز، سرمایه و استعداد از بازی های رایج به فضا را برجسته می کند.
او میگوید: «آنها توسط افرادی ساخته شدهاند که میدانند چگونه بازی بسازند، اما شاید سه سال پیش بازیهای زیادی وجود داشته باشد که توسط افراد هیجانزده بلاک چین ساخته شدهاند، و من اطلاعات کمی در مورد آنچه که برای ساخت یک بازی لازم است، داشتم.» گفت.
بازی های بلاک چین باید در بزرگترین بازار تجارت کنند
عامل دیگری که توسعه و کیفیت بازیهای بلاک چین و بتا را افزایش داده است، ظهور پروتکلهای مقیاسپذیری مانند Polygon و پیشرفتهای تکنولوژیکی مانند اثباتهای دانش صفر است.
تغییرناپذیر @0xpolygon
ما برای تسریع توسعه و پذیرش بازیهای Web3 در شراکتهای تعریفکننده صنعت به نیروها میپیوندیم. آینده بازی امروز با معرفی Immutable zkEVM مبتنی بر Polygon آغاز می شود. https://t.co/7FEyidsydV pic.twitter.com/IkhbWrLIaq
– تغییرناپذیر (@Immutable) ۲۰ مارس ۲۰۲۳
Siu مانند پلتفرم Layer 2 Immutable را برجسته کرد که از zkEVM برای کاهش هزینه ها و افزایش سرعت تراکنش برای تولید NFT برای بازی های بلاک چین استفاده می کند. سیو اضافه کرد که در حالی که زیرساخت به تنهایی تفاوت ایجاد می کند، انتخاب زنجیره مناسب نیز نقش مهمی در موفقیت یک عنوان دارد.
“از آنجایی که این یک بازی بلاک چین است، ما باید در بزرگترین بازار، که اتفاقا اتریوم است، تجارت کنیم.”
سیو اضافه کرد که بازیهای بلاک چین اولیه با طراحی بازیهایی که به «ذهنیت Web2» که بر انحصار تأثیرات شبکه Web2 متمرکز بود، با مشکل مواجه شدند. سیو گفت که بوت استرپ روی پروتکل غیرمتمرکز مانند اتریوم مزایا و معایب خود را دارد. در واقع، هرچه فراگیرتر باشید، در نهایت ارزش بیشتری خلق می کنید، اما سپس کنترل خود را از دست می دهید. ”
او همچنین اعتراف کرد که دستیابی به یک تیرانداز اول شخص بالقوه AAA کاملاً زنجیره ای بسیار دشوار خواهد بود. اتخاذ یک رویکرد ترکیبی روی زنجیره ممکن است مناسبتر باشد زیرا صنعت به سمت بازیهای واقعاً غیرمتمرکز حرکت میکند.
مجله: ۲۰۲۳ سال بازی بلاک چین خواهد بود: بازی به خود
او گفت: «منشأ، پوستهها و چیزهای خاصی که به زمان و داده نیاز ندارند، احتمالاً نقاط شروع خوبی هستند.
سیو گفت فرهنگ بازی تثبیت شده در سراسر جهان می تواند به شرکت های بازی اجازه دهد تا عناصر بلاک چین را طراحی و پیاده سازی کنند، زیرا مخاطبان به درک توانایی های Web3 ادامه می دهند.
ما رابطی داریم که میتوانیم آن را طراحی کنیم که برای گیمرها آشنا باشد و اساساً کل تجربه ارزهای دیجیتال و Web3 را به همراه سواد مالی معرفی میکند.»
نویسنده: Gareth Jenkinson