اخبار ارز دیجیتال

Xbox Boss مشتاق بازی Metaverse است اما برای بازی هایی که با بازی کردن به دست می آورید “احتیاط” دارد.

فیل اسپنسر ادعا می کند که “گیمرها 30 سال است که در متاورژن بوده اند.” بازی‌ها در حال حاضر یک دنیای سه‌بعدی به اشتراک گذاشته شده را برای افراد فراهم می‌کنند تا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

فیل اسپنسر، رئیس شرکت بازی‌سازی مایکروسافت ایکس‌باکس، نسبت به Metaverse خوش‌بین است، اما در مورد بازی‌های رمزنگاری Play-to-Earn (P2E) به دلیل جنبه‌های اقتصادی و حدس و گمان «احتیاط» باقی می‌ماند.

اسپنسر در گفتگو با امیلی چان مجری بلومبرگ در 25 آگوست گفت که اگرچه بسیاری از گیمرها هنوز از مفهوم متاورس فعلی متقاعد نشده اند، طبق تعریف او اساساً او معتقد است که او دهه ها در دنیای متاورس بازی می کرده است.

“تصور من از متاورس این است که گیمرها 30 سال است که در متاورس بوده اند. شما در حال انجام یک بازی مسابقه ای هستید که در آن همه در یک دنیای مشترک هستند.”

از نظر اسپنسر، متاورس اساساً یک «دنیای سه بعدی مشترک» است که در آن افراد می توانند آزادانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در تجربیات مشترک و اهداف مشترک شرکت کنند.

اصلاً تعجب آور نیست که گیمرها ممکن است به متاورس نگاه کنند و فکر کنند که من کاملاً نمی فهمم، زیرا ما قبلاً آواتارهای خودمان را داریم و من قبلاً به اشتراک گذاشته ام “چون می توانید وارد دنیا شوید و می توانید آنجا بنشینید و داشته باشید. او گفت، یک صدا، و شما می توانید در هر کجا که هستید با مردم صحبت کنید.

احساسات اسپنسر بازتاب احساسات ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت است، که در ماه نوامبر به بلومبرگ گفت که مردم می‌توانند «کاملاً انتظار داشته باشند» این شرکت با بازی Metaverse شروع به کار کند. بعداً گفت:

“اگر Halo یک بازی است، آن متاورس است. Minecraft متاورس است، Flight Sim متاورس است. مسئله این است که آیا ما می توانیم، و ما قطعا برنامه ریزی می کنیم.”

با این حال، اسپنسر به مسائل بحث برانگیزتر متاورس، مانند مفهوم مالکیت ویژگی‌های متاورس مجازی از طریق NFTها اشاره نکرد. مارک کوبان، حامی ارزهای دیجیتال و سرمایه گذار میلیاردر، اخیراً سرمایه گذاری در رمزارزها را به عنوان “مضحک ترین چیز تا کنون” محکوم کرده است.

در عوض، رئیس Xbox اضافه کرد که استفاده تجاری از فضای متاورس همچنان مورد توجه اخیر مایکروسافت و مدیرعامل نادلا قرار گرفته است.

او گفت: «اما من فکر می‌کنم مهارت‌هایی که ما به‌عنوان طراحان بازی و سازندگان بازی داریم، به تجربه ما در بسیاری از شرکت‌ها کمک زیادی می‌کند و به همین دلیل است که ساتیا هیجان‌زده است».

مراقب P2E باشید

با این حال، رئیس ایکس‌باکس در مورد بازی‌های P2E مبتنی بر بلاک چین صحبت کرد.

اسپنسر تصدیق کرد که کسب درآمد در بازی‌ها سال‌هاست که وجود داشته است، اما خاطرنشان کرد که بازی‌ها عمدتاً بر اساس «زائدگی» کسب ارز دیجیتال ساخته شده‌اند. من نگران هستم.

بازی کردن و کسب درآمد به طور خاص چیزی است که من بسیار مراقب آن هستم.

اکنون می‌توانید بازی‌هایی را پیدا کنید که شروع به ادغام آن در اقتصاد خود بازی کرده‌اند.

مربوط: توسعه دهندگان GameFi ممکن است با جریمه ها و سختی های سنگینی روبرو شوند

او مفهوم بازی کردن برای به دست آوردن پول را رد نکرد، اما اشاره کرد که موارد استفاده جالبی ممکن است از این فضا بیرون بیاید.

او گفت: “گاهی اوقات وقتی این فناوری ها به وجود می آیند، فکر می کنید این چکش است که میخ را پیدا می کند. من فکر می کنم برخی از آنها وجود دارد.”

نویسنده: Brian Quarmby

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا