بازیهای Web3 هنوز راه درازی برای پذیرش جریان اصلی دارند: مطالعه
در مطالعهای که توسط Coda Labs انجام شد، از ۶۹۲۱ نفر در پنج کشور یک سری سؤال پرسیده شد تا درک آنها از بازیهای رمزنگاری، NFT و Web3 مشخص شود.
مطالعه جدیدی که توسط Coda Labs ارائهدهنده سرگرمیهای بلاک چین انجام شد، نشان داد که علیرغم سرمایهگذاری هنگفتی که برای بازیهای Web3 انجام میشود، گیمرهای سنتی هنوز با ارزهای دیجیتال و NFT آشنا نیستند و به طور فزایندهای از بازیهای Web3 استقبال میکنند.
بر اساس این نظرسنجی، گیمرها موانع عملی را به عنوان دلایل اصلی اجتناب از بازیهای وب ۳ ذکر میکنند، گیمرها اغلب از نحوه عملکرد آنها و کمبود کیف پولهای بلاک چین بیاطلاع هستند.
این نظرسنجی نشان داد که تنها ۱۲ درصد از گیمرهای غیر رمزارز بازیهای Web3 را امتحان کردهاند و تنها ۱۵ درصد از آنهایی که علاقهای به انجام این کار در آینده ندارند، متوجه شدهاند.
این مطالعه به Play-to-Ene (P2E) به عنوان شناختهشدهترین اصطلاح مرتبط با بازیهای Web3 اشاره میکند که درآمد ارزهای دیجیتال به عنوان رایجترین مزیت بازیهای آنها شناخته میشود.
با در نظر گرفتن این دو عامل در کنار هم، یافته ها آنچه را که بسیاری از صاحبان صنعت اخیراً گفته اند تأیید می کند. این به این معنی است که گیمرها بیشتر به بازی های سرگرم کننده علاقه مند هستند تا به بازی های توکونومیک مرتبط با بسیاری از بازی های Web3.
دادههای نظرسنجی نشان میدهد کسانی که بازیهای Web3 را بازی کردهاند در نهایت نسبت به آنها مثبت هستند، به طوری که گیمرهای سنتی به آنها امتیاز ۷.۱ از ۱۰ میدهند و گیمرهای فعال در فضای کریپتو به آنها امتیاز ۸.۳ دادهاند.
در هفته گذشته آسیای رمزنگاری، کوین شیائو، رئیس اجرایی اتحادیه بازیهای بلاک چین آسیا (ABGA)، گفت که تمرکز بر جنبههای P2E و NFT بازیهای بلاک چین است.، پیشنهاد کرد که ممکن است مانع پذیرش جریان اصلی GameFi شود.
Shao گفت که انتشار عناوین “triple-A” مانند Phantom Galaxies و Big Time دیدگاه گیمر را در مورد بازی های Web3 از عملکرد P2E دور می کند و افرادی را جذب می کند که صرفاً برای سرگرمی به دنبال بازی هستند. امیدواریم کمک کند.
مربوط: با تلاش کاربران برای «پشتههای رمزنگاری» – DappRadar، گیمرهای بلاک چین افزایش مییابند
این نظرسنجی که تا ژوئن ۲۰۲۲ انجام شد، از ۶۹۲۱ نفر در پنج کشور مختلف پاسخ دریافت کرد.
برای واجد شرایط بودن برای شرکت در نظرسنجی، پاسخ دهندگان باید حداقل دو بار در ماه بازی های ویدیویی انجام دهند، از کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده کنند، در یک صرافی غیرمتمرکز معامله کنند، یا در ۳۰ روز گذشته NFT داشته باشند. من معامله کرده ام.
این تحقیق توسط WALR، یک پلت فرم تولید داده که یکی از سازمان های عضو انجمن تحقیقات بازار است و به آیین نامه رفتار آن پایبند است، انجام شد.
نویسنده: Luke Huigsloot