بازیهای کریپتو بد هستند، اما توسعهدهندگان میتوانند آنها را برطرف کنند
بازی کریپتو کار نمی کند. توسعه دهندگان برای رفع آن باید بیشتر بر روی اصول اساسی تمرکز کنند تا سطحی.
آنچه در حال حاضر برای بازی های Web3 داریم کار نمی کند. Play-to-earn کار نمی کند، نه بازی برای کسب درآمد و نه X-to/and-earn. علاوه بر این، گیمرهای سنتی به توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) با شک نگاه میکنند. آنها نسبت به ناشران بزرگ بازی که غرق در میمون های گران قیمت هستند و برای کسب درآمد بیشتر از رژ لب NFT استفاده می کنند، شک دارند.
هنوز هیچ کس نمی داند که یک بازی موفق Web3 چگونه خواهد بود. برای رسیدن به آنجا، توسعه دهندگان بیشتری باید مدل های بیشتری را امتحان کنند. شما به زیرساختی نیاز دارید که موانع توسعه بازی Web3 را کاهش دهد و به توسعه دهندگان اجازه دهد تا به راحتی آزمایش کنند. به این ترتیب، ضروری است که به جای اینکه طعمه تبلیغات سوداگرانه شویم، در توسعه زیرساخت های اساسی سرمایه گذاری کنیم.
زیرساخت بازی Web3 را می توان به دو مرحله تقسیم کرد:
- پیش از انتشار: زیرساخت های قبل از بازی
- پس از راه اندازی: زیرساخت پس از راه اندازی بازی شما.
در هر دو مرحله توسعه، بازیهای Web3 دارای یک ردیف ۱ هستند که از هر دو نوع زیرساخت عبور میکند: زیرساختهای فنی (بلاک چین، تجزیه و تحلیل، ابزار)، زیرساختهای مالی (بازارها و لانپدها)، و پلتفرمها و انجمنهای متاورس. ۳ دسته مورد نیاز است.
پیمایش ضرابخانه در توسعه پیش از انتشار
توسعهدهندگان بازی طیف گستردهای از گزینهها را برای تصمیمگیری در مورد مکان و نحوه ایجاد NFT برای بازیهای خود دارند. بلاک چین های مخصوص بازی مانند ImmutableX و Klaytn هزینه گاز کم یا بدون هزینه و توان عملیاتی بالا را ارائه می دهند.
بسیاری از بازی ها نیز بلاک چین های خود را راه اندازی می کنند تا از حداکثر انعطاف پذیری و مقیاس پذیری برخوردار شوند. Axie Infinity یک زنجیره جانبی Ronin راه اندازی کرده است و DeFi Kingdoms یک زیرشبکه Avalanche به نام DFK Chain دارد. با این حال، راه اندازی یک زنجیره مستقل از نظر فنی بی اهمیت نیست.
استارتآپهایی مانند Saga در تلاش هستند تا با ارائه تجربهای ساده برای توسعهدهندگانی که به دنبال راهاندازی زنجیرههای خود هستند، از این تقاضای جدید بهره ببرند.
در آینده، علاوه بر ساخت زنجیره خود، توسعه دهندگان بازی Web3 ساده ترین تجربه را با یک ادغام کننده Web2.5 تمام پشته که فقط یک کیت ابزار SDK و API ارائه می دهد، انتخاب خواهند کرد. Forte، Stardust و Particle Network نمونههایی از ارائهدهندگان زیرساخت کامل برای تجربه توسعهدهندگان هستند.
Tokenomics تورم در حال پایان است
بازیهای Web3 این امکان را دارند که با پیشفروش توکنهای درون بازی و داراییهای بازی، توسعه اولیه را تأمین مالی کنند. ما شاهد صعود و سقوط مدلهای اقتصادی تورمی بودهایم.
در آینده، فروش توکنها و داراییهای بازی، بهویژه آنهایی که عملکردهای حاکمیتی و مالکیتی مانند سهام دارند، انتخابیتر خواهد شد. این پروژه خریدارانی را که مشارکت کنندگان یا بازیکنان معناداری هستند، مانند سازندگان محتوا، ارائه دهندگان زیرساخت و مدیران جامعه، در لیست سفید قرار می دهد یا اولویت بندی می کند.
ما باید سازوکارهای مشارکت اجتماعی را افزایش دهیم
زیرساخت رشد و تعامل بازیهای Web3 در وضعیت دشواری قرار دارد، زیرا به دلیل عدم وجود بازیهای قانعکننده، کشش هنوز نسبتاً کم است.
اما از آنجایی که برخی از بازیهای Web3 به حجم بحرانی میرسند، اثرات شبکه از دادههای هویت به این پلتفرمها اجازه میدهد تا به طور کلی سریعتر راهاندازی و نوآوری کنند.
مربوط: توسعه دهندگان GameFi ممکن است با جریمه ها و سختی های سنگینی روبرو شوند
بازیهای Web3 به غیر از نداشتن بازیهای متقاعدکننده، فاقد جنبههای آشنا مانند بررسی و ویژگیهای اجتماعی هستند. فضای رقابت و نوآوری بسیار زیاد است، زیرا کاربران می توانند به راحتی به تازه واردان بدون از دست دادن دارایی های خود منتقل شوند.
ابزار باز کردن قفل دارایی ها (NFT).
بازیهای Web3 عموماً ارزش را با بازیکنان و جوامع به اشتراک میگذارند. به جای خرید همه چیز از سازنده بازی، بازیکنان می توانند دارایی ها و ارزهای درون بازی را از یکدیگر به دست آورند یا بخرند و اقتصاد بازیکن را ایجاد کنند.
در اقتصاد بازی Web3 بالغ، داراییهای دیجیتال مولد به جریانهای درآمدی جذابی از طریق اجاره، وام و سهام تبدیل میشوند. در واقع، بازیهای موفق، مانند بازار Axie Infinity و صرافی غیرمتمرکز جدید StepN، با ایجاد یک جایگزین داخلی، با توجه به سودآوری آن، دارای منابع مالی خاص خود هستند.
اصناف و پلتفرم متاورس
در نهایت، پلتفرمهای Guild و Metaverse وجود دارند که بودجه بازی، ادغام و مشارکت را فراهم میکنند. آنها موقعیت خوبی دارند تا مانند ناشران و توزیع کنندگان عمده بازی های سنتی، در بازی های Web3 قرار گیرند. یک تفاوت کلیدی این است که بازیکنان و سازندگان دارای سهام قابل توجهی هستند و می توانند از طریق حاکمیت از طریق سازمان های مستقل غیرمتمرکز مشارکت کنند.
Sandbox و Decentraland پلتفرم های پیشرو متاورس هستند. با این حال، هر دو از سازندگان میخواهند که زمین را از قبل خریداری کنند، بنابراین بسیاری از زمینها به دلالانی فروخته شد که هیچ کمکی به اکوسیستم نکردند. با اتخاذ رویکردی متفاوت، مونا برای سازندگان از قبل رایگان است تا زمانی که فضا ایجاد و فروخته شود.
مربوط: برای شروع پیگرد قانونی معامله گران NFT توسط دولت فدرال آماده شوید
در همین حال، انجمن های بازی Web3 مانند Yield Guild Games و Merit Circle هزاران بازیکن را برای پشتیبانی از بازی های آینده، به ویژه Axie Infinity، در اختیار دارند.
اصناف تحت فشار هستند تا در یک محیط رقابتی فزاینده متمایز شوند. به عنوان مثال، Snack Club از Loud، بزرگترین گروه سبک زندگی الکترونیکی و بازی های برزیل با ۳۰۰ میلیون دنبال کننده استفاده می کند. جامبو در حال ساخت یک برنامه فوق العاده آفریقایی است که علاوه بر بازی، شامل خدمات مخابراتی و امور مالی غیرمتمرکز نیز می شود.
بازی ها نقشی جدایی ناپذیر در زندگی ما ایفا می کنند و مدت هاست که در خط مقدم آزمایش های بشری قرار داشته اند. آنچه تاکنون در بازیهای Web3 دیدهایم بخشی از این آزمایش است. بدون شک دام های زیادی وجود دارد.
اکثر تکرارهای امروزی اقتصاد بازی Web3 با مشکل مواجه هستند. اقتصاد اینطوری کار نمی کند. بنابراین بیایید تبلیغات بی ثبات و بی ثبات سوداگرانه را با استخدام و حفظ واقعی اشتباه نگیریم.
Saga، Particle Network، Mona و Jumbo که در این مقاله به آنها اشاره شد، شرکت های سبد خرید لانگ هاش هستند. این مقاله برای اهداف اطلاعات عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاهها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکسکننده یا بیانگر دیدگاهها یا نظرات Cointelegraph نیست.
نویسنده: Shi Khai Wei