بازیهای Web3 دارای ویژگیهای داخلی برای تشویق مشارکت زنان هستند
بازی های Web3 بر روی جامعه سازی، زیبایی شناسی، سفارشی سازی و ارائه برای جذب کاربران زن تمرکز دارند، اما آیا این کافی است؟
هنوز کمبود مشخصی از زنان در بخش Web3 وجود دارد، اما بازیهای مبتنی بر بلاک چین برای زنان میتوانند به فراگیری کمک کنند. طبق گزارش اخیر انجمن نرم افزار سرگرمی، ۴۸ درصد از گیمرهای آمریکایی خود را زن معرفی می کنند. همچنین اشاره می شود که نزدیک به نیمی از گیمرهای جهان زن هستند. شایان ذکر است که زنان به بخش بازی های چند میلیارد دلاری علاقه مند هستند. این، همراه با رشد عظیم پیش بینی شده توسط صنعت GameFi، دلیل اصلی ساخت بسیاری از بازی های Web3 به طور خاص برای کاربران زن است.
بریل چاوز لی، یکی از بنیانگذاران Yield Guild Games، یک جامعه جهانی بازی و کسب درآمد، به کوین تلگراف گفت که بازی های مبتنی بر بلاک چین مانند Axie Infinity شاهد افزایش در بین بازیکنان زن هستند. او گفت که فکر می کند این اتفاق در حال شروع است. او گفت: “آمار نشان می دهد که بازی هایی که با بازی کردن به دست می آورید برای کاربران مرد جذابیت دارند، اما ما فکر می کنیم زنان بیشتری شروع به علاقه مندی خواهند کرد.”
یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی Animoca Brands، Yat Siu، در ادامه به Cointelegraph گفت که امور مالی و بازی Web3 ارتباط نزدیکی با هم دارند و با گذشت زمان، همه نوع افراد به طور طبیعی وارد این حوزه خواهند شد. او گفت که جذب خواهد شد. با این حال، او معتقد است که زنان، به ویژه، جذب خواهند شد، زیرا آنها تمایل دارند مسئولیت مالی بیشتری را به عهده بگیرند. به ویژه قابل توجه است.”
بازی Web3 با ویژگی هایی برای جذب خانم ها
بسیاری از بازیهای Web3 با هدف جذب مخاطبان عمدتاً زن در حال زنده شدن هستند. به عنوان مثال، Fashion League یک بازی موبایلی رایگان برای بازی و کسب درآمد است که به کاربران امکان می دهد امپراتوری مد خود را توسعه دهند. مدیر عامل و بنیانگذار لیگ مد، ترزیا لو باتیستینی به کوین تلگراف گفت که این بازی به کاربران امکان می دهد خطوط لباس مجازی ایجاد کنند که ممکن است در نهایت به عنوان توکن های غیر قابل تعویض (NFT) فروخته شوند. او گفت که بازی ها می توانند توسط برندها برای نمایش محصولات دیجیتال استفاده شوند. آمارهای ما نشان می دهد که بازار بازی تا سال ۲۰۲۷ از ۳۰۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت، بنابراین همه چیز در آینده بازی سازی خواهد شد. یک بازی Web3 باید جامع باشد. ”
برای تشویق مشارکت زنان، لو باتیستینی توضیح داد که لیگ مد دارای ویژگی های خاصی است که به طور طبیعی برای زنان جذاب است. او توضیح داد: “زیبایی شناسی بازی در کنار این واقعیت مهم است که می توان ابتدا از طریق دستگاه های تلفن همراه به آن دسترسی داشت. زنان بازی با موبایل را دوست دارند زیرا موانع ورود کم است.” طبق آمارهای اخیر، ۶۲ درصد از مردم در عرض یک هفته پس از داشتن یک بازی روی گوشی خود، آن را نصب کردند. علاوه بر این، این یافته ها نشان می دهد که تقسیم جنسیتی فعلی در بازی های موبایل ۵۱ درصد زن و ۴۹ درصد مرد است. گزارشی از The Female Quotient نشان می دهد که وقتی صحبت از زیبایی شناسی به میان می آید، این مهم ترین عامل در جذب زنان به فضای Web3 است.
چاوز لی، یکی از اعضای هیئت مشاوران لیگ مد، همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از بازیهای Web3 بر روی تیراندازیهای اول و سوم تمرکز دارند، اما فاقد خلاقیت هستند. او اشاره کرد که لیگ مد افراد را تشویق میکند تا آیتمهای دیجیتالی ایجاد کنند، که ممکن است در نهایت به NFTهای قابل فروش تبدیل شوند. او گفت: “ما از طریق بازی های سرگرم کننده خود اقتصاد سازندگان را فعال می کنیم. چاوز لی همچنین گفت که اجازه دادن به بازیکنان برای رقابت و تعامل با یکدیگر در طول رویدادهایی مانند نمایش مد، یک لایه اجتماعی به بازی اضافه می کند.
علاوه بر لیگ مد، میسی مک داف، بنیانگذار برند مد دیجیتال بلوبری، به کوین تلگراف گفت که این شرکت تجربه خرید بوتیک سه بعدی را در پلتفرم بازی Roblox راه اندازی کرده است. McDuff که با نام “BlueberryXWorld” شناخته می شود، توضیح داد که بازی های Web3 برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده و امن برای گیمرها طراحی شده اند تا هویت دیجیتالی خود را کشف کنند.
آواتار میتواند بوتیک دو طبقه بلوبری را مرور کند و لباسها و لوازم جانبی را امتحان کند. اکسسوریهای سرگرمکننده مانند کولهپشتی گربهای، بهعلاوه انواع مدلهای مو برای سفارشیسازی بیشتر در کنار هم قرار گرفته است.»
مانند Fashion League، BlueberryXWorld توسط یک طراح و توسعه دهنده کاملاً زن ایجاد شد. مکداف میگوید این بازی برای همه است، اما معتقد است این عنصر به سازندگان زن اجازه میدهد دیدگاههایشان شنیده شود. آواتارهای ما دارای دسته های عشق، علائم کششی و هر چیز دیگری هستند که ما را انسان می کند. ”
مک داف همچنین اشاره کرد که اجتماع اصل اساسی بازی است که معتقد است برای زنان بسیار جذاب است. زنان همیشه در ایجاد جوامع قوی و نزدیک مهارت داشته اند، بنابراین دیدن این موضوع در Web3 تعجبی ندارد. ”
لنی پترسون، مدیر عامل استودیوی بازیهای موبایلی Antler Interactive مستقر در سوئد و مدیر عامل موقت Alice in My Neighborhood، به کوین تلگراف گفت که مهمترین ویژگیهای پشت بازیهای Web3 است. برخی از بازیها بر همکاری بازیکنان و اتصال درون بازی تمرکز خواهند کرد. پترسون توضیح داد که این بازی به کاربران این امکان را می دهد تا منابع را جمع آوری کنند تا مجمع الجزایر را با هم تشکیل دهند. پترسون به اشتراک گذاشت که همکاری بازیکنان در حال حاضر در کانال Discord بازی آشکار است، جایی که بازیکنان میتوانند پیام بنویسند، اسکرینشاتها را در کانال پست کنند و بهترین مکانها را برای ماهیگیری پیدا کنند، برای مثال. اشاره شد که
با توجه به این نوع مشارکت اجتماعی، پترسون توضیح داد که بسیاری از الهامات پشت My Neighbor Alice از بازی های سنتی محبوب بین مخاطبان زن گرفته شده است. به عنوان مثال، او اشاره کرد که سبک هنری در اینجا نقش زیادی دارد. “سبک هنری رنگارنگ و بازیگوش که شبیه یک افسانه است عمدی است.”
زیبایی شناسی، سفارشی سازی و ایجاد جامعه همگی از ویژگی های مهم برای جذب زنان به Web3 هستند، اما بازنمایی بهتر نیز مهم است. مارکوس بلاشه، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران لیگ رامبل کنگ (RKL)، یک بازی که ترکیبی از بسکتبال، play-to-a-en، و NFT است، به کوین تلگراف گفت که متأسفانه بسکتبال و Web3 برای کاربران زن در دسترس نیستند. گفت که آنها به اشتراک می گذارند. چالش تعداد زیادی از برای مقابله با این، Bläsche توضیح داد که RKL اخیراً با Round 21، یک برند سبک زندگی ورزشی بومی تحت رهبری زنان تحت رهبری زنان، با تمرکز قوی بر همکاری و جامعه، همکاری کرد.
مرتبط: سازمان ها برای پیشبرد Web3 به محاسبات چند جانبه نگاه می کنند
به گفته بلاشه، این همکاری به راه اندازی مجموعه جدیدی از بازی های NFT به نام “The Rookies” کمک کرد. این امر جدایی یکنواخت بین “تازهکاران” مرد و زن را تضمین میکند و تضمین میکند که ورزشکاران زن در Web3 نمایش داده میشوند. بنیانگذار راند ۲۱ جاسمین مایتا به کوین تلگراف گفت که این سازمان به RKL کمک می کند تا فرصت های برابر را برای همه بدون در نظر گرفتن جنسیت، قومیت یا پیشینه اجتماعی فراهم کند.
“ما معتقدیم دنیای وب ۳ فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد یک اکوسیستم عادلانه و برابر از پایه ارائه می دهد. ورزشکاران را در یک صفحه قرار می دهد و ما قصد داریم این داستان را ادامه دهیم.”
آیا بازی باعث افزایش مشارکت زنان در Web3 می شود؟
با در نظر گرفتن همه چیز، هنوز سخت است که بگوییم بازیهای Web3 برای زنان واقعاً به مشارکت بیشتر منجر میشود یا خیر. اما وی خاطرنشان کرد که همین کافی است که بگوییم بازیهای باکیفیت Web3 برای زنان در جذب بیشتر زنان به این صنعت تأثیر خواهد داشت. در طول دهه ها، بازی های بیشتری برای دختران و زنان طراحی شده است. ”
مرتبط: اختراع مجدد خود در متاورس از طریق هویت دیجیتال
با در نظر گرفتن این موضوع، او معتقد است که بخش Web3 قبلاً متوجه شده است که زنان دوست دارند و میخواهند در بازی حضور داشته باشند و تمرکز فزایندهای روی این طبقه جنسیتی وجود دارد. با این حال، پترسون اضافه می کند که تعیین تأثیر واقعی این بازی ها دشوار است و می گوید:
چالش بازیهای Web3 نیز به پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال مربوط میشود. از نظر سهولت، ما هنوز راه درازی برای تحقق آن داریم.
سیو همچنین اظهار داشت که بازیها کمتر جنبه جنسیتی دارند و Maietta گفت Web3 فرصتی دارد تا فرهنگ خود را بر اساس فراگیری عمدی القا کند. شایان ذکر است، اما مهم است که بدانیم فضای بازی های Web3 هنوز در حال پیشرفت است. بنابراین برخی از این صنعت معتقدند که توسعه دهندگان اکنون بیشتر بر روی ساخت اکوسیستم ها متمرکز شده اند تا فراگیر.
نویسنده: Rachel Wolfson
مقاله بسیار جامعی درمورد بازی های متاورسی بود متشکرم