هدست Quest Pro VR نگرانیهای مربوط به حریم خصوصی را در مورد آینده متا در Metaverse ایجاد میکند
متا جدیدترین هدست واقعیت مجازی خود را با نام Quest Pro معرفی کرد. این شامل ردیابهای حرکتی چشم و صورت جدید است که گفته میشود بیان و واقعگرایی آواتارهای دیجیتال را بهبود میبخشد.
متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، آخرین هدست واقعیت مجازی (VR) خود را در رویداد Meta Connect 2022 در ۱۱ اکتبر رونمایی کرد. این شرکت ویژگیهای جدیدی را برای ارتقای آواتارهای دیجیتال خود معرفی کرد و نگرانیهای مربوط به حفظ حریم خصوصی را در مورد جمعآوری دادهها افزایش داد.
Quest Pro جدیدترین فناوری واقعیت مجازی است که توسط Meta در حالی که آنها به حملات خود در Metaverse ادامه می دهند منتشر شده است. این هدست برای نظارت و ردیابی حالات صورت و حرکات چشم افراد با استفاده از پنج دوربین درون هدست قرار دارد. علاوه بر این، دارای پنج دوربین خارجی است که در آینده برای ردیابی سایر حرکات بدن برای تقلید از حرکات دنیای واقعی استفاده خواهند شد.
نگاهی گذرا به آینده در Meta Connect امروز:
✅ اولین دستگاه واقعیت ترکیبی ما @Meta Quest VR حرفه ای
✅ شروع یک روش جدید کار در متاورس
✅ لبه برش @RealityLabs تحقیق برای ایجاد فناوری که افراد را به هم متصل می کندبیشتر بخوانید https://t.co/Ryf01kVM4c pic.twitter.com/2c1i7AAm7U
– متا (@Meta) ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲
این ارتقاها که در Quest Pro ادغام شده اند، به منظور بهبود کیفیت آواتارهای دیجیتال در متاورس هستند. به گفته متا، آنها به طور دقیق و منحصر به فرد احساسات و عبارات کاربر را در زمان واقعی منعکس می کنند.
این نتیجه عکس آواتار غیر واقعی مارک زاکربرگ است که در تابستان منتشر شد و واکنش شدید (و میم) را در اینترنت به همراه داشت.
هویت در metaverse موضوع مهمی است که در این زمینه مورد بحث قرار می گیرد زیرا طراحان و توسعه دهندگان در تلاش برای ایجاد تجربیات باورپذیر در دنیای دیجیتال هستند.
کارشناسان صنعت حدس میزنند که مدت زیادی دوام نخواهد آورد، حتی اگر ردیابی چهره به طور پیشفرض در هدستهای جدید غیرفعال باشد. فیسبوک مدتهاست که با استفاده و جمعآوری دادههای بیومتریک مرتبط با اخلاق حفظ حریم خصوصی دست و پنجه نرم میکند. علیرغم این واقعیت که این شرکت ها ادعا می کنند که این اطلاعات شخصی را نمی فروشند، از آن زمان گزارش های متعددی مبنی بر این که اینطور نیست منتشر شده است.
مربوط: اقتصاد داده یک کابوس دیستوپیایی است
نوامبر گذشته، فیس بوک اعلام کرد که استخراج داده ها را از تشخیص چهره بیش از یک میلیارد نفر پس از مواجهه با تحقیقات دولتی، شکایت های دسته جمعی و نگرانی های نظارتی حذف می کند.
در ماه آوریل، فرانسیس هاگن، افشاگر، در مصاحبهای درباره نحوه مدیریت حریم خصوصی و دادههای حساس متاورس توسط متا، ابراز نگرانی کرد. هاوگن بدون شفافیت و پاسخگویی بیشتر گفت: “ما تمام آسیب هایی را که امروز در فیس بوک می بینیم تکرار خواهیم کرد.”
در نهایت، او ادامه داد، همیشه بین آنچه این شرکتها به مردم ارائه میکنند و کاری که برای کسب درآمد انجام میدهند، تعارض وجود دارد.
از این گذشته، مدل کسبوکار آنها حول محور گرفتن دادههای شما و کسب درآمد از آنها میچرخد.»
در توییتر، کاربران واکنش متفاوتی نسبت به مجموعه واقعیت مجازی نشان دادند، برخی از این فناوری به دلیل قیمت آن را ستایش کردند و در مورد حریم خصوصی تردید داشتند. یکی از کاربران گفت که بازی VR یک تجربه “عالی” است، اما می خواهد حقوق حریم خصوصی تضمین شود.
بازی Java Minecraft در VR عالی است. من با این سند مخالفم. سوال بزرگتر این است که چه کسی فراجهان را کنترل می کند. هنگامی که ردیابی چشم استاندارد شد، ما متاورس را بدون حداقل محدودیت های حفظ حریم خصوصی نمی خواهیم.
— LightningAussie⚡️#SnifferSupremacy (@LightningAussie) ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲
فناوریهای غیرمتمرکز مانند توکنهای غیرقابل تعویض (NFT)، بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در حال تبدیل شدن به پایه اصلی توسعه متاورس هستند، اما زمانی که فناوری بزرگ درگیر باشد، ممکن است این کافی نباشد.
وقتی شرکتهای بزرگ فناوری مانند متا با سرعت تمام وارد Metaverse شوند، تمرکز به تدریج باز خواهد گشت. ویتالیک بوترین میگوید متاورس فیسبوک از کار میافتد زیرا هنوز خیلی زود است که بدانیم مردم چه میخواهند.
با وجود این، متا به حرکت رو به جلو ادامه می دهد. جدای از اعلام Quest Pro، ما همچنین از همکاری با مایکروسافت برای آوردن محصولات آفیس ۳۶۵ به واقعیت دیجیتال خبر دادیم.
نویسنده: Savannah Fortis