کاهش زندگی: آیا بازیهای بلاک چین واقعاً میتوانند درآمد پایداری داشته باشند؟
به گزارش پایگاه خبری ارز دیجیتال موبو ارز،
مدیران بازی های بلاک چین بر این باورند که قانون هنوز با مفهوم امرار معاش از طریق بازی سازگار نشده است.
بازیهای بلاک چین عمدتاً برای سرگرمی انجام میشوند، اما برخی از توسعهدهندگان در این صنعت بر این باورند که بازیها در نهایت میتوانند به شکلی از شغل تبدیل شوند که در آن بازیکنان میتوانند دستمزد زندگی کسب کنند.
بازیهای ویدیویی با استفاده از فناوری بلاک چین به بازیکنان این امکان را میدهد تا با بازی یا شرکت در فعالیتهای درون دنیای مجازی، رمز ارزهای بومی یا رمزهای غیرقابل تعویض (NFT) کسب کنند. سپس کاربران می توانند پاداش های خود را به دیگران معامله کرده یا بفروشند و آنها را به ارزهای ثابت مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) و همچنین سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.
این مکانیکهای بازی که با نام GameFi یا Play-to-Earn (P2E) شناخته میشوند، شاهد بودهاند که بازی بلاکچین در برخی مکانها، مانند جوامع کوچک در فیلیپین، منجر به اشتغال شده است. با این حال، مشخص نیست که حمایت های موجود از کارگران و قوانین کار چگونه اعمال خواهد شد.
بسیاری از کشورها قوانینی دارند که به کارکنان حقوق خاصی مانند حداقل دستمزد، محل کار ایمن، غرامت، صندوق های بازنشستگی و سایر حمایت ها می دهد.
یک مرز کاملاً جدید بدون نظارت
گیپ کوترینو، کارآفرین و مدیر عامل پلتفرم Web3 Runiverse، به کوین تلگراف گفت که مفهوم کسب درآمد از طریق بازیهای بلاک چین در حال حاضر تاثیرگذار است، به خصوص در کشورهایی که دستمزدها پایین است. مزرعه برنج.
با توجه به فناوری نسبتاً جدید، کوترینو گفت که قوانین پیرامون این مفهوم هنوز روشن نیست، اما او انتظار دارد با ورود مخاطبان اصلی به این فضا، مقررات وضع شود.
کورینو گفت: “ما در حال توسعه محصولات و راه حل هایی هستیم که توسط قوانین موجود پوشش داده نمی شوند. می توانند تبدیل شوند.”
او افزود: «در حالی که هیچ قانون جهانی کار برای رسیدگی به این وضعیت خاص وجود ندارد، ما پیشبینی میکنیم که با پیشرفت بیشتر GameFi مقررات افزایش یابد.»
به تازگی: Minecraft و GTA می توانند مسیر بلاک چین را تغییر دهند: GameFi exec
از نقطه نظر او، او خاطرنشان می کند که نگرانی بیشتری در مورد تأثیر بازی های بلاک چین و قانون درآمد وجود دارد، به ویژه پتانسیل تنظیم کننده ها برای تصمیم گیری در مورد چگونگی تعریف این دسته از درآمد برای گیمرها.
کوترینو گفت: «برخی کشورها پیشنویس قانونی را برای طبقهبندی توکنهای سرمایهگذاری شده با انتظار سود یا پروژههایی که استخرهای نقدینگی را تحریک میکنند به عنوان اوراق بهادار آغاز کردهاند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده صنعت کریپتو را با اقدامات اجرایی متعدد علیه پروژهها و شرکتهای رمزنگاری در چند سال گذشته شوکه کرده است و اغلب ادعا میکند که توکنهای مورد استفاده، اوراق بهادار ثبت نشده هستند.
۱/ Coinbase امروز یک اطلاعیه Wells از SEC دریافت کرد که بر روی سهام و فهرست دارایی تمرکز داشت. اطلاعیه های ولز عموماً مقدم بر اقدامات اجرایی است.
— برایان آرمسترانگ ️ (@brian_armstrong) ۲۲ مارس ۲۰۲۳
شاید بدنام ترین مثال، نبرد طولانی حقوقی بین SEC و Ripple بر سر توکن XRP باشد.
اما کوترینو بر این باور است که بازی های بلاک چین در کمک به افراد برای یافتن شغل در آینده نقش دارند.
کوترینو گفت: «پتانسیل فرصتهای شغلی واقعاً تأثیرگذار در GameFi بسیار زیاد است و این پتانسیل را دارد که حتی بیشتر رشد کند.
ارزش واقعی فرصتهای شغلی در بخش GameFi به شدت به توکنومیک و توزیع برای ایجاد جریانهای درآمدی جایگزین برای دستمزدهای سنتی و در عین حال تضمین پایداری رشد بازی وابسته است.
صنعت هنوز راه درازی در پیش دارد
آدام بنجمیل، رئیس توسعه کسب و کار در BNB Smartchain، گفت که اگر تقاضا به عرضه برسد و کارگران به خوبی محافظت شوند، استفاده از بازیهای بلاک چین برای دستمزد یک گزینه مناسب است. او به کوین تلگراف گفت که این میتواند یک مدل تجاری باشد.
بنجمیل میگوید: «اگر کارگران به خوبی محافظت میشدند، برای اکثر کشورها مشکل چندانی ایجاد نمیکرد. بازی کردن تمام وقت و کسب درآمد به شغل بازیکنان حرفهای تبدیل شده است.»
بنجمیر افزود: “کشاورزان بازی که وقت خود را صرف بازی برای فروش اقلام ارزشمند می کنند نیز بسیار رایج هستند، اما قانونی نیستند. مالکیت واقعی از طریق بازی های Web3 می تواند آن را به یک تجارت بادوام و قانونی تبدیل کند. بله.”
به تازگی: سرمایه گذاران می گویند فناوری بلاک چین هنوز تا ورود به لیگ های بزرگ ورزش های الکترونیکی فاصله زیادی دارد
ورزش های الکترونیکی (یا ورزش های الکترونیکی) نوعی رقابت سازمان یافته از طریق بازی های ویدئویی است که برخی از بازیکنان حرفه ای میلیون ها دلار جایزه دریافت می کنند.
بر اساس پلتفرم جمعآوری اطلاعات Statista، مسابقات ورزشی سالانه دفاع از باستان (Dota 2) بینالمللی، سال گذشته چیزی کمتر از ۱۹ میلیون دلار جایزه به ارمغان آورد، اما سالهای گذشته جوایز بسیار بالاتری را شاهد بودهاند و به ۴۰ دلار رسیدهاند. میلیون در سال ۲۰۲۱ .
بنجمیل امیدوار است و پیشبینی میکند که کسب درآمد از طریق بازیهای Web3 در برخی مواقع به یک گزینه مناسب تبدیل خواهد شد، اما در حال حاضر، ادامه زندگی با بازیهای Web3 گزینهای نیست. او معتقد است که غیرممکن است.
او معتقد است که این امر مستلزم یک اقتصاد توکن طراحی شده است که بتواند با شرایط بازار و تعداد بازیکنان معمولی سازگار شود که غلبه بر آن دام بزرگی است.
به عقیده او، حل این دو موضوع می تواند از “تلمبه و تخلیه بی رحمانه ای که در گذشته شاهد بودیم” جلوگیری کند.
یکی از جنبههای کلیدی اقتصاد بازیهای Web3 قابل دوام احتمالاً مالکیت است، و یکی از مؤلفههای کلیدی اقتصاد پایدار این است که افرادی که ساعتهای طولانی برای رشد اقلام ارزشمند بازی میکنند، حاضرند برای آن پول خرج کنند. ما آن را به بازیکنان دیگری میفروشیم که بنجمیر گفت.
در نهایت، Bendjemil گفت که بازی های ویدیویی برای لذت بردن هستند و مالکیت بازیکن به جای کسب دستمزد، ارزش افزوده اصلی در بازی های Web3 است.
به تازگی: توسعه دهندگان GameFi ممکن است با جریمه ها و سختی های سنگینی روبرو شوند
او گفت: «به احتمال زیاد این وضعیت به طور قابل توجهی پیش از رسیدن به فرصتهای شغلی بلندمدت متحول خواهد شد.
مزرعه برنج Benjemir افزود: «تا به امروز، بسیاری از بازیهای Web2 با موفقیت اقتصاد پایداری را در بازیهای خود ایجاد کردهاند، و ما معتقدیم که در آینده نزدیک شاهد مدلهای قابل دوام مشابه برای Web3 خواهیم بود».
برای دانستن خیلی زود است
کارل بلومستروال، مدیر عامل Nibiru Software، توسعهدهنده Web3 در پشت بازی استراتژی Planet IX، احساسات مشابهی را در مورد طلوع بازیهای بلاک چین و وضعیت قانونی آن تکرار کرد.
Bromsterwall به Cointelegraph گفت که فضای بازی Web3 هنوز در مراحل ابتدایی خود است، بنابراین تعیین تمایز بین بازی و کار دشوار است.
او گفت: “با افزایش پذیرش، مقررات با GameFi و Play-to-Earn سازگار می شوند، به خصوص اگر کاربران GameFi را بر نیروی کار سنتی اولویت دهند.”
این به ویژه در مورد مدل رایگان بازی صادق است، جایی که کاربران برای شروع بازی نیازی به رضایت زیادی ندارند.
بلومستروال گفت که بازیهای بلاک چین مراحل اولیه را پشت سر گذاشتهاند و در حال تبدیل شدن به فرصتهای شغلی پایدارتر هستند.
به تازگی: آینده GameFi: فراتر از هیپ تا دسترسی از طریق هویت
وی خاطرنشان کرد: اما این مانند همه چیزهای جهان است و موج اول چیزهای جدید به ندرت قالب را شکسته و موفق می شود. با این حال، صنعت هنوز راه دارد، چه از نظر مقررات و چه از نظر توسعه.
او گفت: “شما به پیشگامان نیاز دارید، جایی که کلید یادگیری پروژه های بعدی از تجربیات قبلی است.”
“در حالی که GameFi و ارزش آن از نظر اشتغال بالقوه ممکن است در این مرحله بحث برانگیز باشد، ما باور نداریم که به یک وسیله کار بسیار مرتبط تبدیل شود. و به نظر می رسد آمازون در اولین راه اندازی یک کتابفروشی آنلاین با شکاکان موافق است.”
نویسنده: Stephen Katte