اخبار ارز دیجیتال

۹۰ درصد پروژه های GameFi شهرت صنعت را از بین می برد

بسیاری از پروژه ها تریلرهای اغراق آمیزی منتشر می کنند که با گیم پلی بازی مطابقت ندارد.

صنعت GameFi قرار است ظرف شش سال آینده پتانسیل عظیم خود را باز کند. بر اساس داده‌های Absolute Reports، ارزش تخمینی آن تا سال ۲۰۲۸ به ۲.۸ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت و نرخ رشد سالانه مرکب آن ۲۰.۴ درصد در مدت مشابه خواهد بود.

این شعبه ساکت‌تر و شاید کمتر رسواکننده‌تر در مقایسه با فضاهای دارای ارزش اخبار متمرکزتر (CeFi) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است، اما این بر قدرت یا وعده‌های آن تأثیری نداشته است. در مقایسه با سایر بخش های بازار، انعطاف پذیرترین باشد.

با این حال، صنعت GameFi مشکلات خود را دارد. تفاوت کیفیت بین تیزر تریلر و محصول تحویل شده اغلب به اندازه ای است که پوست گیمرهای مشتاقی را که به آنها اعتماد دارند، کنده کند. کل صنعت با عناوین بیشتر و بیشتر رنج می برد.

هر چه بیشتر در ملاقات با مشتریان خود شکست بخوریم و آنها را ناامید کنیم، پذیرش انبوه از دسترس ما دورتر است. توسعه دهندگان باید به جای اینکه بیش از حد قول دهند یا دست کم بگیرند، روی آنچه که واقعاً می توانند بسازند، کار کنند. و ما آنقدر که باید آن را نمی بینیم.

این موضوع مهم است. بازی در یک حباب وجود ندارد، بلکه در حال تبدیل شدن به یک نقطه همگرایی است که در آن Web2 و Web3 با یکدیگر ملاقات می کنند و راه های خلاقانه ای را برای ادغام یک واقعیت با واقعیت دیگر ایجاد می کنند. برندهای Animoca و دیگران حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که گفته‌اند «صنعت بازی بیش از هر صنعت دیگری به متاورس نزدیک‌تر است» و «GameFi می‌تواند به نقطه‌ای برای ورود متاورس تبدیل شود و مردم را با مالکیت دیجیتال آشنا کند».

مربوط: خصومت با ارزهای رمزنگاری شده باعث می شود ژاپن جایگاه خود را به عنوان پایتخت بازی در جهان از دست بدهد.

حالا آیا اغراق است که بگوییم گیم فای آنقدر نقش مهمی در پیدایش Web3 داشته که شروع به دفاع از شهرت خود کرده است؟

صنعت بازی بازی برای کسب درآمد غیرقابل تعویض (NFT) هنوز یک صنعت نسبتاً نوپا است و در حالی که شکی نیست که آینده بازی های مبتنی بر بلاک چین عناوین هیجان انگیز AAA زیادی دارد، از نقطه نظر امروزی، از نظر بصری خیره کننده است. و بیش از حد. و یک تیزر متورم که به نظر می رسد توسعه دهندگان نمی توانند آن را بسازند.

از نظر تئوری، این مبارزه نباید آنقدر سخت باشد. در استودیوی BCG موراساکی، توسعه‌دهندگان روی بیش از ۳۰ عنوان بازی موبایل کار کرده‌اند و همیشه می‌دانند که ساخت هر ساخت چقدر طول می‌کشد و چقدر هزینه دارد. این علم موشک نیست. اگر چیزی مانند Genshin Impact برای تولید ۲۰۰ میلیون دلار هزینه داشته و ساخت آن بیش از دو سال طول کشیده است، اگر روی یک عنوان AAA با قیمت ۴ یا ۵۰ میلیون دلار کار کنید و در کمتر از یک روز انجام شود، چه می‌شود؟ این غیر واقعی است.

برنامه استاندارد توسعه و انتشار برای همه یکسان است. ما یک کاغذ سفید با طرحی واضح از آنچه توسعه دهندگان قرار است انجام دهند منتشر کردیم، یک تیزر تریلر برای ایجاد هیجان منتشر کردیم، با فروش NFT ها و توکن ها برای توسعه سرمایه جمع آوری کردیم و در نهایت شروع توسعه دادیم. به نوعی، در ۹۰ درصد پروژه های GameFi، چیزی بین انتشار تریلر و مرحله توسعه اتفاق می افتد که باعث می شود بازی آماتور و ناامید کننده شود.

من تنها کسی نیستم که از Pixelmon و افت NFT نسبتاً افسرده کننده آن انتقاد می کنم. NFT را ترک کنید با مقایسه نقشه راه پروژه، که وعده «بزرگترین و باکیفیت ترین بازی صنعت NFT تا به حال دیده است» را با محصولات واقعی که Pixelmon منتشر کرده است، مقایسه می کنیم، فقط چند مورد از آن ها هیچ شباهتی به نسخه نمایشی صیقلی که ماه ها پیش انتظارش را داشتم نداشت. به راحتی می توان فهمید که چرا مردم ناامید هستند.

به این موضوع فکر کنید: مانند فروش مالکیت یک ساختمان با نشان دادن ماکت ساختمان در مقیاس ۱/۱۰۰ است. چگونه. و وقتی سرانجام آنچه را که روی آن کار کرده ام فاش می کنم، این یک آسمان خراش نیست، یک کلبه است.

مربوط: توسعه دهندگان GameFi ممکن است با جریمه ها و سختی های سنگینی روبرو شوند

اما چقدر طول می کشد تا کاربران آنقدر از کل فضا ناامید شوند که قبل از اینکه فرصتی برای دستیابی به پتانسیل کامل آن داشته باشند آن را ترک کنند؟

ممکن است خشن به نظر برسد، اما حقیقت ساده این است که اگر نمی‌توانید به قولی که می‌دهید عمل کنید، باید اجازه دهید شخص دیگری آن را انجام دهد. من پیشرفت بسیار کمی داشته‌ام. آنها وجهه علاقه مندان صادق و فداکار GameFi را خدشه دار می کنند و شهرت صنعت را به خطر می اندازند.

پروژه ای مانند این باید به طور کامل از فضا خارج شود و به GameFi فرصتی بدهد تا قبل از اینکه کاربران از این کار خسته شوند، خود را بازخرید کند. ریسک‌ها برای آزمایش آینده GameFi بسیار زیاد است.

شینوسوکه موراتا بنیانگذار موراساکی، یک شرکت سازنده بازی های بلاک چین. در سال ۲۰۱۴، او به شرکت ژاپنی Mitsui & Co پیوست که در آن در امور مالی خودرو و تجارت در مالزی، ونزوئلا و بولیوی مشغول به کار شد. او Mitsui & Co را ترک کرد تا به یک استارتاپ سال دوم به نام Jiraffe به عنوان اولین نماینده فروش شرکت بپیوندد و بعداً به عنوان مدیر عملیاتی به باشگاه فوتبال بلژیک STVV پیوست و در ایجاد توکن های اجتماعی به باشگاه پیوست. موراساکی را در سال ۲۰۱۹ در هلند تأسیس کرد.

این مقاله برای اهداف اطلاعات عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه‌ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس‌کننده یا بیانگر دیدگاه‌ها یا نظرات Cointelegraph نیست.

نویسنده: Shinnosuke ‘Shin’ Murata

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا