به گفته مدیر عامل Animoca، هر پروژه Web3 “در تلگرام یک تعریف خواهد داشت” – رونویسی
رابی یونگ، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کریپتو Animoca Brands، پیش بینی می کند که هر پروژه Web3 به زودی یک تجربه تلگرام خواهد داشت. این نتیجه رشد انفجاری بازیهای تلگرام در سال جاری است که پروژههای رمزنگاری مانند همستر کمبت بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر را جذب کرده است.
یونگ معتقد است که این آغاز پذیرش گسترده است.
هرکسی که اپلیکیشن Web3 داشته باشد، یک استراتژی تلگرام برای جذب کاربران خواهد داشت، زیرا این یک بردار توزیع، تبلیغات و بازاریابی است. یونگ گفت: این نشان دهنده بالای قیف جذب کاربر است. رمزگشایی در Zebu Live در لندن. «همه، از دیفای گرفته تا بازی، مهم نیست که تخصص اصلی آنها کجاست، از تلگرام تمجید میکنند.»
وی افزود که این امر می تواند به اشکال مختلف رخ دهد. برای برخی، ممکن است یک بازی باشد که به جذب کاربران به پروژه قبل از هدایت آنها به تجربه اصلی کمک می کند. یا می تواند به سادگی یک چت باشد که به آموزش کاربران در مورد نحوه استفاده از پروژه کمک می کند.
از بسیاری جهات این در حال حاضر اتفاق می افتد. به عنوان مثال، PiP World یک اکوسیستم بازی آموزشی است که یک بازی کسب درآمد با یک ضربه برای تلگرام ایجاد کرد تا کاربرانی را جذب کند که بتوانند به تجربه اصلی آن متصل شوند. کانال اطلاع رسانی تلگرام اکنون نزدیک به ۳۷۰ هزار کاربر ماهانه دارد که می توانند به محصولات دیگر هدایت شوند.
یونگ اضافه کرد: «اگر من یک تجربه مبتنی بر مرورگر ایجاد میکنم، دلیلی ندارد که افزونه تلگرام نداشته باشم، درست همانطور که صنعت بانکداری ۱۵ سال پیش گفت: اکنون ما باید یک برنامه تلفن همراه داشته باشیم. . و وب سایت ما، که به مردم امکان استفاده از بانکداری آنلاین را می دهد.
تلگرام یک برنامه پیامرسان اجتماعی شبیه به واتساپ است که امسال Web3 را پذیرفت و کیف پول خود را معرفی کرد و از پروژههای رمزنگاری پشتیبانی کرد. به این ترتیب تعداد کل کاربران اپلیکیشن به ۹۵۰ میلیون نفر می رسد. پروژه های بازی های رمزنگاری شده به سمت آن هجوم آوردند زیرا به آنها کمک کرد مخاطبان صدها میلیون نفر را جمع کنند.
یونگ گفت: «تلگرام یک مدل پذیرش انبوه است. رمزگشایی. «اگر به اعداد به دست آمده توسط همستر کامبت و مواردی از این قبیل – Notcoin و غیره نگاه کنید – پذیرش گسترده ای است. یعنی باید خوشحال باشی [۳۰۰ million] کاربران، درست است؟»
در مقایسه، در ابتدای سال ۲۰۲۳ کمتر از ۲۵۰ میلیون کیف پول ارز دیجیتال با تراز مثبت وجود داشت، اما بر اساس تحلیل Chaina، تا مارس ۲۰۲۴، این تعداد به تقریباً ۴۰۰ میلیون رسید.
هفته گذشته، تعداد کل دارندگان ارز بومی شبکه باز، TON، بلاک چین مورد استفاده در اکثر برنامه های تلگرام، از ۱۰۰ میلیون فراتر رفت. یونگ معتقد است که این نماد پذیرش انبوه است و در نتیجه تبدیل شدن اپلیکیشن رسانه اجتماعی به اولین پلتفرم برجسته ای است که به طور کامل از Web3 پشتیبانی می کند.
یونگ گفت: «مشکل ما با بازیهای Web3 این است که تمام پلتفرمهای توزیع سنتی تقریباً به روی ما بسته بودند. رمزگشاییبا استناد به فروشگاههای بازی مانند Steam که ارزهای دیجیتال و NFT را ممنوع کرده است. «تلگرام اولین پلتفرم با دسترسی جهانی قابل توجه است که عملاً هیچ محدودیتی برای ویژگیهای دارای Web3 ایجاد نمیکند.»
بازیهای Tap-to-Earn قدرت «مکانیسمهای ویروسی» را در اپلیکیشن تلگرام به نمایش گذاشتند، زیرا آنها کاربران را تشویق میکردند تا در رسانههای اجتماعی دنبال کنند، به اشتراک بگذارند و پست کنند. در نتیجه، کانال YouTube Hamster Kombat 37 میلیون مشترک به دست آورد و Notcoin موفق ترین توکن بازی سال را راه اندازی کرد و به ارزش بازار تقریباً ۳ میلیارد دلار رسید.
یونگ معتقد است منطقی است که پروژه های دیگر از این استراتژی های بازاریابی برای پشتیبانی از پیشنهادات غیر تلگرامی خود استفاده کنند.
ویرایش شده توسط Stacy Elliott.
پیروزی تضمین شده خبرنامه
جدیدترین اخبار بازی Web3 را دریافت کنید، مستقیماً از استودیوهای بازی و تأثیرگذاران صنعت بشنوید و از شرکای ما پاداش دریافت کنید.
منبع: https://decrypt.co/286096/web3-project-telegram-animoca-ceo