Tap-to-Earn یک سبک بازی در تلگرام نیست، یک استراتژی راه اندازی است: بنیانگذار انجمن TON – Decipher
فناوری Tap-to-Earning امسال طوفانی به بازی های کریپتو وارد کرده است و صدها میلیون بازیکن را از طریق برنامه های کوچک تلگرام جذب کرده است. در نتیجه، محبوبیت شبکه باز (TON)، یک بلاک چین مرتبط با تلگرام که اکثر بازیهای پولساز توکنهای خود را روی آن راهاندازی میکنند، به شدت افزایش یافته است.
اما یکی از بنیانگذاران TON Society، بنیادی که از اکوسیستم بلاک چین با کمکهای بلاعوض پشتیبانی میکند، بر این باور است که سود برای کسب درآمد را باید بهعنوان چیزی فراتر از یک مکانیک بازی، بلکه بهعنوان روشی مؤثر برای ارائه محصولات در مقابل کاربران دید. .
جک بوث، یکی از بنیانگذاران انجمن TON، گفت: «مورد بعدی که خواهیم دید، پروژه هایی هستند که از مکانیک های ویروسی کلیک برای کسب درآمد به عنوان استراتژی راه اندازی استفاده می کنند. رمزگشایی در کنفرانس اخیر Zebu Live در لندن. من هرگز باور نمیکردم که یک بخش کل ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد. این همیشه یک استراتژی برای ورود به بازار است.»
بازیهای کلیک برای کسب درآمد معمولاً ماهها را در «مرحله استخراج» میگذرانند، جایی که پیشرفت در بازی در محاسبه بخشی از توزیعهای آینده لحاظ میشود. این دوره معمولاً حول محور گیم پلی ساده می چرخد، اما بسیاری از این بازی ها همچنین بازیکنان را تشویق می کنند تا با پست ها و ویدیوهای رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشند، بازیکنان دیگر را دعوت کنند و بازی ها و پروژه های وابسته را امتحان کنند.
این “مکانیک ویروسی”، همانطور که بوث می گوید، منجر به پروژه های کلیک برای کسب درآمد شده است که صدها میلیون کاربر را به خود جذب کرده است. به عنوان مثال، Hamster Kombat در ماههای منتهی به اهدای خود بیش از ۳۰۰ میلیون بازیکن داشت. و Notcoin، بازیای که این جنون را آغاز کرد، موفقترین راهاندازی توکن بازیهای رمزنگاری را در سال جاری داشت و به اوج ارزش بازاری آن چیزی کمتر از ۳ میلیارد دلار رسید.
بوث در نمایشگاه Zebu Live توضیح داد: «این کاری است که شما انجام میدهید تا خیلی خیلی سریع یک انجمن بزرگ ایجاد کنید و توکنهای خود را بین بیشترین تعداد ممکن توزیع کنید.» غرفه کنفرانس اما همیشه این بود: بعد از این چه میخواهی بکنی؟
برخی از بازیهای Tap-to-Earn با استفاده از حلقه بازی مشابه، البته با توکنهای کمتری که میتوان به دست آورد، وارد فاز استخراج جدید شدهاند. در همین حال، دیگران مانند Notcoin خلاقیت بیشتری پیدا کرده اند و به مرکز راه اندازی بازی ها و پروژه های دیگر تبدیل شده اند.
برخی از گیمرها از مفهوم فاز ماینینگ جدید و کم سود، به خصوص پس از دریافت ایردراپ متوسط خسته می شوند، و در موارد دیگر، پروژه ها به سادگی به اندازه کافی در مورد اتفاقات بعدی روشن نیستند. در نتیجه، بسیاری از توکنهایی که برای کسب درآمد طراحی شدهاند، پس از ایردراپ ارزش خود را کاهش دادند. این موضوع با رشد سریع بازی های رمزنگاری و برنامه های تلگرام به مشکل تبدیل شده است.
“این جایی است که ما قصد داریم از نوآوری در TON استفاده کنیم. زمانی که توکن راه اندازی شد، پروژه ها درک روشن تری از نقشه راه خواهند داشت. رمزگشایی. وقتی وضوح نداشتیم، دیدیم چه اتفاقی میافتد: توکنها در حین توزیع جریمه میشدند.»
بوث به بلوم به عنوان نمونه بارز این رویکرد در عمل اشاره می کند. این پروژه در حال حاضر دارای یک برنامه کوچک تلگرام است که از بسیاری از مکانیک های ویروسی سایر بازی های پولساز استفاده می کند، زیرا سازندگان برای راه اندازی یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) تلاش می کنند.
این استراتژی کلیک برای کسب درآمد باعث شده است که بلوم یک کانال تلگرام با بیش از ۳۱ میلیون مشترک، یک کانال یوتیوب با نزدیک به ۸.۳ میلیون مشترک و یک توییتر با ۵.۵ میلیون مشترک داشته باشد. در مقایسه، صرافی متمرکز Binance کمتر از ۲۰۰۰۰۰ مشترک تلگرام و کمی بیش از ۱ میلیون مشترک یوتیوب دارد، در حالی که Coinbase دارای ۶ میلیون دنبال کننده در توییتر است—تعداد صرافی های غیرمتمرکز به میزان قابل توجهی کمتر است.
بوث پیشنهاد کرد: “اکنون وقتی محصول را عرضه می کنند، در روز اول بزرگترین DEX روی کره زمین خواهند بود.”
به نظر او، این آینده کسب درآمد با استفاده از شیر آب است. شرکتها از مکانیک ویروسی برای جمعآوری یک جامعه بزرگ قبل از راهاندازی از طریق یک مدل جذب کاربر استفاده میکنند که نسبت به روشهای سنتی ارزانتر است. Tap-to-Earn راهی برای جذب کاربران و افزایش شتاب قبل از عرضه یک محصول قوی تر است.
بوث گفت که در طول لیگ هکر TON Zebu، با افرادی که در حال ایجاد پروژههای مبتنی بر تلگرام بودند ملاقات کرد و فناوری Tap-to-Earning را در مراحل راهاندازی مناسب پیادهسازی خواهد کرد. این شامل یک ربات معاملاتی هوش مصنوعی و بازاری مانند Fiverr بود.
بوث توضیح داد: «این افراد در هنگام راهاندازی مکانیکهای Tap-to-Earn را اجرا میکنند، زیرا این چیزی است که کاربران را به سمت آنها جذب میکند. “این مرحله بعدی است. اکنون ما یک مکانیک ویروسی داریم که می تواند در هر برنامه TON استفاده شود. بنابراین هر برنامه در ابتدا یک میلیون کاربر دارد و سپس برنامه باید در واقع تبدیل زنجیره ای را انجام دهد.
ویرایش شده توسط اندرو هیوارد
پیروزی تضمین شده خبرنامه
جدیدترین اخبار بازی Web3 را دریافت کنید، مستقیماً از استودیوهای بازی و تأثیرگذاران صنعت بشنوید و از شرکای ما پاداش دریافت کنید.
منبع: https://decrypt.co/289771/tap-to-earn-telegram-ton-society